  • 1. Data: 2002-01-22 14:25:02
    Temat: współwłasność czy służebnoś
    Od: "Radek S." <R...@s...com.pl>

    Witam serdecznie!

    Jestem właścicielem drogi dojazdowej do mojej posesji, która służy również
    sąsiadowi jako dojazd do jego posesji. Sąsiad proponuje notarialnie załatwić
    współwłasność drogi (za opłatą).
    Czy jest to rozwiązanie korzystne, czy lepiej jest nostarialnie
    zapisać tzw. służebność. Jakie mogą być tutaj "kruczki".

    Pozdrawiam
    R.S.

  • 2. Data: 2002-01-22 14:43:02
    Temat: Re: współwłasność czy służebnoś
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Ja bym się tam z sąsiadem nie dzielił - lepiej służebność - nie trzeba
    wydzielać działki i urządzać nowej księgi wieczystej.
    A skoro służebność jest na Twojej nieruchomości - to za wynagrodzeniem.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-01-22 20:05:57
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
    Kruczek tkwi w tym, że będąc współwłaścicielem musisz przyczyniać się do
    należytego utrzymania drogi proporcjonalnie do posiadanego udziału.

    Ustanawiając komuś służebność na tobie spoczywa obowiązek utrzymania drogi w
    należytym stanie umożliwiającym komuś korzystanie z tego prawa.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch

  • 4. Data: 2002-01-23 11:03:29
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Paweł Puch
    >

    > Obowiązek utrzymania urządzeń potrzebnych do wykonywania służebności obciąża
    właściciela nieruchomości ale tylko wtedy gdy w umowie nie ustalono czegoś innego
    np. że obowiązek ten ciąży także na drugiej stronie bądź wyłącznie na drugiej
    stronie ( art289 § 1 kc 0