    From: "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólny majątek (małżeństwo) a wykup mieszkania ?
    Date: Tue, 15 Jan 2008 20:25:49 +0100

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fmir0e$t04$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "sundayman @poczta.onet.pl>" <sundayman<WYTNIJ> napisał w
    > wiadomości news:fmgs95$s32$1@news.onet.pl...

    http://www.serwisprawa.pl/porady_prawne,83,610,jak_w
    ykupic_mieszkanie_od_spo
    ldzileni_przez_jednego_z_malzonkow_w_czasie_trwania_
    malzenstwa__maz_moj

> [...]
    > osoba niezamezna albo w drodze darowizny lub spadku do majatku osobistego,
    > to to prawo przysluguje wylacznie pani, a "uwlaszczyc" mozna tylko osobe,
    > ktorej to prawo przysluguje. Jesli nie zawarla pani umowy majatkowej
    > malzenskiej ani nie dokonywala pani innych czynnosci, w wyniku ktorych
    prawo
    > spoldzielcze weszlo w sklad majatku wspolnego, to jest to pani majatek
    > osobisty, w zwiazku z czym "uwlaszczone" mieszkanie wejdzie do pani
    majatku
    > osobistego, czyli bedzie pani jego wylacznym wlascicielem.

    Zupełnie nie tak. Przeniesienie własności prawa do lokalu następuje podczas
    trwania małżeństwa, a więc, jak sądzę, we wspólnocie majątkowej.
    Owo przeniesienie praw jest jednocześnie nabyciem prawa rzeczowego,
    zwykle należącego do obojga małżonków (z mocy prawa).
    Najważniejsze w tym wszystkim jest określenie źródła finansowania
    transakcji. Jeżeli ta pani może wykazać, że wszelkie opłaty związane
    z "wykupem" mieszkania zostały poniesione wyłącznie z jej majątku
    odrębnego, to i mieszkanie będzie należało do tego majątku.
    Odpowiedni zapis na ten temat musi się znaleźć w akcie notarialnym
    przeniesienia własności lokalu.

    Jeśli natomiast "wykup" mieszkania będzie sfinansowany z majątku
    dorobkowego małżonków, to mieszkanie będzie własnością wspólną.

    [...]

    Kasia