    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolnoty ze wspolwlasnoscia
    Supersedes: <g...@z...router>
    Date: Sun, 28 Mar 2010 09:17:08 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    On 2010-03-25, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > Rozumiem że "każda klatka" to są osobne budynki.
    > Znaczy "stojące przy sobie" (ze szczeliną dylatacyjną czy czymś
    > podobnym).

    Tak.

    > Czyje udziały? (patrz niżej)
    > IMHO:
    > - zapis, że "Jan Kowalski ma 1/827 udziału w skwerze z ławeczką",
    > prowadzi do opisywanych tu komplikacji w przypadku jak Jan
    > Kowalski sprzeda mieszkania, zaś skwer trzeba będzie przeznaczyć
    > na drogę

    A jednak... po 1/xxx udziału w działka B, C i D - droga i jakiś teren zielony.

    > - zapis iż "1/827 udziału w skwerze w ławeczką ma każdoczesny
    > właściciel lokalu nr 27 w budynku na działce 23/1743" wskazuje
    > na powiązanie udziału z budynkiem. Nie wiem, czy taka konstrukcja
    > jest na pewno dopuszczalna, przeszkód nie widzę, a byłaby IMO
    > logiczna i wskazywałaby na udział wspólnoty.

    To jest rozgraniczone. Jest działka A (z odpowienim i określonym udziałem)
    przynależna do budynku i te ww B, C, D.

    > Zważ:
    > - wspólnota obejmuje *WYŁĄCZNIE* majątek służący *WYŁĄCZNIE* celom
    > właścicieli (i współwłaścicieli) tych lokali, nikt inny nie może mieć
    > zadnych praw właścicielskich do majątku wspólnoty; art.3.2
    > ustawy o własności lokali:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-wlasnosci
    -lokali-1_2_8.html

    No to jest to współwłasność poza wspólnotami mimo, że cały teren jest
    wyłączną własnością członków n-wspólnot.

    > Oznacza to ni mniej ni więcej, lecz że nie ma przeszkód, aby
    > wspólnota była współwłaścicielem czegoś co służy "nie tylko
    > właścicielom lokali w niej".

    Tyle, że tu nie wspólnota jest właścicielem a jej człokowie MZ.

    > Od kiedy?
    > Albo inaczej: *JAKIE* decyzje?

    No przekraczające zarząd zwykły - np. ustalenie wynagrodzenia dla
    zarządcy. Nie dopisałem - sorry.

    > 2. Z p. widzenia "wygody" oczywiście lepiej by było, jakby współwłaści-
    > cielami były wspólnoty. Jeśli są to bezpośrednio właściciele lokali,
    > to oczywiście mamy "prośbę o problem": któryś wyjedzie, zapomni
    > razem z mieszkaniem sprzedać udziały w gruncie "pozabudynkowym"
    > i mamy przechlapane.

    Niestety, tak właśnie jest. Ale wracając do wcześniejszego pytania: Czy
    uważasz, że w takim układzie (owyższ akapit), możliwe jest uchwalenie
    przez współwłaścicieli (100% głosów) trybu podejmowania decyzji zwykłą
    większością?

    Dzięki Gotfryd,

    --
    Marcin