    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólnota mieszkaniowa - samozwańczy administrator
    Date: Mon, 25 Oct 2004 09:33:18 +0200

    On Thu, 21 Oct 2004, Marek wrote:
    [...]
    >+ 1. Pierwszy kontakt pana administratora z właścicielami

    Jednej rzeczy już nie pamietam: jak "pan administrator" został
    powołany ? :)

    [...]
    >+ Opłata za "nadmetraż" i inne opłaty (w tym na remonty, czyli chyba
    >+ nieformalny fundusz remontowy) na konto osobiste pana administratora.

    Jeśliby była *uchwała właścicieli* że zbierają i że "na konto
    pana administratora" to można by chyba uznać że to depozyt.
    Natomiast nie wiem co z odsetkami :>

    >+ Stawka za nadmetraż wzięta chyba z powietrza, z nikim nawet nie
    >+ negocjowana.
    >+ Wskaźnik *2 - tu jak nielegalne zajęcie.

    IMHO powinna być uchwała...

    >+ I gwóźdź programu:

    Ha :)
    [...]
    >+ Gdyby pan administrator by konsekwentny, i uwzględnił w powyższym
    >+ wyliczeniu powierzchnię budynku z inwentaryzacji, to wyszłoby że... kuzynka
    >+ i kilku innych współwłaścicieli ma za małą powierzchnie w stosunku do
    >+ udziałów. Tylko kto by jej wtedy płacił?

    A to trzeba by ustalić KTO ma za dużo :)
    Może być tak że NIKT - bo przecież mogą to być pomieszczenia wspólne...

    >+ Zastanawiam się, czy to pomyłka,
    >+ czy celowe działanie...Ciśnie się na usta słowo wyłudzenie. Nikt oczywiście
    >+ tych "nadmetraży" nie płacił, teraz cos jest mowa o wniesieniu sprawy do
    >+ sądu.../windykacja należności/.
    >+ Czy sytuacji "poinwentaryzacyjnej" nie należałoby raczej sądownie
    >+ uporządkować sprawy udziałów i innych "parametrów" budynku?

    Pewnie nie zaszkodzi :] tylko za darmo nie będzie :]

    >+ Swoją drogą
    >+ zastanawia mnie,dlaczego w rozliczeniu kosztów zarządu nie ma ani słowa o
    >+ kosztach inwentaryzacji, której chyba nikt za darmo nie zrobił.Nie wiem,
    >+ czy właściciele dostali wyniki tych pomiarów.

    Może chodziło o to żeby nie dostali ;) ?

    >+ I jeszcze jedno. Czy plan remontów nie powinien być najpierw uzgodniony z
    >+ właścicielami, a jeżeli nie był, to pan administrator może sobie
    >+ remontować, ale za własne pieniądze ? (oczywiście uczciwość każe zapłacić,
    >+ ale jak to jest formalnie w opisanej sytuacji ?).

    IM*H*O jeśli nie były to "remonty konieczne" to masz rację.

    >+ Czy skoro żąda od
    >+ współwłaścicieli pieniędzy na remonty (0,50 zł/m2), to nie powinno być
    >+ utworzone oddzielne konto na fundusz remontowy? Czy wpłata na osobiste
    >+ konto administratora nie jest nieporozumieniem ?

    Patrz wyżej :)
    Zauważ że tam najwyraźniej NIE MA "dużej" wspólnoty.
    Jak na mój gust zdeponowanie pieniędzy u jednego współwłaściciela
    jest dozwolone. Oczywiście to NIE znaczy że "nakazane"... i że
    wiem co zrobić z odsetkami :>
    Powinni mieć konto wspólne...

    >+ pieniędzy i to w cudzych kieszeniach. Swoją drogą ciekawe, jaką część tych
    >+ remontów odliczył sobie od podatku,

    Moment. Kto ma faktury ??? I na kogo wystawione ????
    KAŻDY ma prawo do odliczenia CZĘŚCI z owym faktur... dla mnie wydawało
    się oczywiste...

    >+ i czy spodziewane wpływy z "nadmetrażu"
    >+ zamierzał rozliczyć między tych, co mają "za mało metrów".

    ...no a jak ?? ;)

    >+ W sobotę zebranie włąścicieli, ale o ile wiem, nikt tam nie ma pojęcia o
    >+ zarządzaniu nieruchomością, i pan administrator będzie robił co chce.

    Napisz co zrobił :)

    >+ PS. Czy wynagrodzenie dozorcy (130 /mc) nie powinno być "ozusowane"
    >+ i opodatkowane?

    ...y... a jaką ono ma formę prawną (owo wynagrodzenie) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)