    From: mol3 <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolnota miesz.- zarzadzanie
    Date: Sat, 23 Mar 2002 16:46:51 +0100

    d...@p...onet.pl wrote:

    > dzieki za zainteresowanie
    > jesli moglbys powiedziec cos wiecej (pytajac sie zony) to bylbym wdzieczny
    > pozdrawiam
    > Dariusz P.

    Witam ponownie,
    sprawy o wspolnotach mieszkaniowych reguluje Ustawa o wlasnosci lokali
    Dz. U. nr 85 z 1994 r. wraz z pozniejszymi zmianami. Na niej nalezy sie
    opierac. Na priva przesle Ci dokument, ktory posiadam zawierajacy chyba
    te ustawe (niestety nie moge do niego obecnie zajrzec).
    W naszej wspolnocie w czasie pierwszego zebrania, na ktore zostali
    zaproszeni wszyscy wlasciciele lokali (przybyl rowniez przedstawiciel
    WPB - firmy budujacej blok, wlascicieli kilku lokali) zostal powolany
    trzyosobowy zarzad. Glosowanie odbywa sie we wspolnotach udzialami (wg.
    ustawy lecz po 100% zgodzie wszystkich wlascicieli moze odbyc sie
    inaczej np. 1 lokal - 1 glos) i zostal zatwierdzany zarzad. Nastepnie
    wspolnota zalegalizowala jej istnienie poprzez uzyskanie NIP'u, regonu,
    oraz zalozenie konta bankowego (jako wspolnota nie czerpiemy dodatkowych
    dochodow np. za reklame na bloku). Mieniem naszej wspolnoty kieruje
    nieodplatnie zarzad (chec odplatnego administrowania wyrazala rowniez
    WPB jednak wlasciciele nie wyrazili na to zgody). Ustalilismy oplate w
    wysokosci 1 zl/m2, z ktorej pokrywane sa nast. koszty: fundusz
    remontowy, sprzataczka, wywoz nieczystosci, energia ogolnego uzytku i
    ksiegowa, prowizje i oplaty bankowe.
    Istota w Waszej sytuacji jest to, czy WAM posiada wiekszosciowy udzial
    we wspolnocie i czy ewentualnie moglby przeglosowac Wasze postanowienia.
    Zarzad moze administrowac mieniem wspolnoty mieszkaniowej nieodplatnie
    (ew. nagrody pieniezne dla zarzadu), jezeli chcialby to robic odplatnie
    musi prowadzic dzialalnosc gospodarcza (rozliczas sie z ZUS i US).
    Sa to informacje z naszych doswiadczen jednak proponujemy zasiegnac
    rowniez informacji u innego administratora mienia wspolnot w Waszym miescie.
    Pozdr. mol