    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólnota majatkowa
    Date: Sat, 23 Aug 2003 11:22:49 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    "jak
    myslisz gdy nie będzie miał mozliwosci egzekwowania z jak to pieknie
    pokazałes w art.41 par.1...gdzie sie uda ? do męża osobiscie nie ale
    co
    zajmie? myslisz ,że umorzy długi żonie ?"

    Może ruskich wynajmie? :) Na to to już chyba i intercyza nie pomoże,
    ale chyba nasze wypowiedzi mają trzymać się tu prawa i dobrze by
    było gdyby dobrze się go trzymały.

    "dochody są majątkiem wspolnym"
    Skoro już poruszasz ten element dochodów to odebrana pensja żony
    oczywiście jest (o ile istnieje wspólność). Jeśli wspólność zniesiesz tak
    jak radzisz Kali, to pensja przestanie być wspólnością nawet po jej
    odebraniu (przed jej odebraniem jako wierzytelność zawsze jest
    częścią majątku odrębnego- patrz art. 33 pkt 8 krio), a stanie się
    majątkiem odrębnym każdego małżonka i nasz wierzyciel tym łatwiej
    w majestacie prawa do niej się dobierze - a Kali straci możliwość
    obrony poprzez zarzut z art. 41 § 2 krio i argumantację że odebrana
    pensja jest majątkiem wspólnym i nie można z niej dochodzić długu
    (inna sprawa że wierzyciel może zawsze próbowac dobrać się do pensji
    już na etapie gdy jest ona jeszcze wierzytelnością)

    "i trudno bez podzialu czy zniesienia
    okreslic co jest moje a co męża wiec ty mi tu nie bajaj art.41 par.1
    komornik wyniesie co cenniejsze dobra z domu jesli nie bedzie
    dowodu na to, że to jest męza :P i formalnie pieknie brzmiace
    przepisy pojda jak to
    powiedziales na manowce a żeby do tego nie doszło nalezy sie dobrze
    zabezpieczyc"

    Z tą trudnością ustalenia to mocno kontrowersyjny pogląd. Korzystając
    z odpowiednich procedur zawsze można uzyskać ustalenie co jest
    męża a co żony i w ten sposób zapobiec egzekucji. Po to te procedury
    ( a i art. 41 krio) wymyślono ;)

    Ale nawet przyjmując że trudności mogą się zdarzyć - powiedz mi (jeśli
    już tak argumentujesz uznając jak rozumiem że prawo jest w praktyce
    bezużyteczne więc po co na nim opierać swe wypowiedzi), co zmieni w
    takim razie w praktyce proponowana przez Ciebie intercyza? Nadal
    będzie trudno <<okreslic co jest moje a co męża wiec ty mi tu nie
    bajaj art.41 par.1
    komornik wyniesie co cenniejsze dobra z domu jesli nie bedzie
    dowodu na to, że to jest męża :P i formalnie pieknie brzmiace
    przepisy pojda jak to powiedziales na manowce>>
    Bo intercyza to tylko dokument ustalający zasady ustroju majątkowego
    i nie będzie w nim listy przedmiotów które są żony a które męża
    (choćby dlatego że zawierając ją nie wiesz co kupisz w przyszłości).

    Na koniec taka refleksja: w zasadzie nie czepiałbym, się Twoich
    niektórych wypowiedzi Sandro gdyby nie to że czasem udzielasz
    wskazówek mogących wprowadzać ludzi w błąd. Przynajmniej ja to tak
    oceniam - po przecież sam mogę się mylić ;). Mimo tego chcę by
    pytający na tej liście mieli możliwość przeczytania że dany pogląd jest
    przez kogoś kwestionowany. Także dlatego że pobudza to dyskusję i
    ułatwia dojście do prawdy, która ponoć "w sporach się ujawnia"

    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info