    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólnota majatkowa
    Date: Fri, 22 Aug 2003 21:32:10 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > Użytkownik Kali w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:bi4unj$i2j$...@n...news.tpi.pl...
    >
    > nie ponieważ rozpatrywałysmy majątek odrębny natomiast art.31
    k.r.o mowi
    > ,że z chwilą zawarcia zwiazku powstaje wspolnosc majatkowa a do
    wspolnego
    > wchodzi art.32 k.r.o wynagrodzenie tak więc nie będzie odpowiadał
    za Twoje
    > długi majątkiem odrębnym wspolnym natomiast tak a co do
    wspolnosci
    > majątkowej art. 36 k.r.o
    > tak wiec na majątek odrębny nie można wchodzic z egzekucją na
> [...]
    (...)

    > Sandra

    Nie całkiem się z Tobą zgadzam Sandro
    Jeśli poczytać poniższy fragment kodeksu rodzinnego i op. (a
    szczególnie § 2 tego fragmentu:

    "Art. 41. § 1. Zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także
    wierzyciel, którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków.
    § 2. Jeżeli jednak wierzytelność powstała p r z e d powstaniem
    wspólności ustawowej albo jeżeli dotyczy ona odrębnego majątku
    jednego z małżonków, wierzyciel może żądać zaspokojenia tylko z
    odrębnego majątku dłużnika oraz z wynagrodzenia za pracę lub za
    inne usługi świadczone osobiście przez dłużnika, jak również z korzyści
    uzyskanych przez dłużnika z jego praw autorskich twórcy, praw twórcy
    wynalazku, wzoru lub projektu racjonalizatorskiego.
    § 3. Sąd może ograniczyć lub wyłączyć możliwość zaspokojenia się z
    majątku wspólnego przez wierzyciela, którego dłużnikiem jest tylko
    jeden z małżonków, jeżeli ze względu na charakter wierzytelności albo
    stopień przyczynienia się małżonka będącego dłużnikiem do
    powstania majątku wspólnego - zaspokojenie z majątku wspólnego
    byłoby sprzeczne z zasadami współżycia społecznego.
    § 4. Wierzyciel małżonka nie może w czasie trwania wspólności
    ustawowej żądać zaspokojenia z udziału, który w razie ustania
    wspólności przypadnie temu małżonkowi w majątku wspólnym lub w
    poszczególnych przedmiotach należących do tego majątku."

    ..to wychodzi że Twoja odpowiedź wiedzie pytającą na manowce.
    Moim zdaniem przyszły mąż za długi żony powstałe przed ślubem nie
    odpowiada ani swym majątkiem odrębnym ani tym co weszło do
    wspólności (Długu można będzie dochodzić tylko z odrębnego majątku
    dłużnika (żony) oraz z wynagrodzenia za pracę lub za inne usługi
    świadczone osobiście przez dłużnika (żonę), jak również z korzyści
    uzyskanych przez dłużnika (żonę) z jego praw autorskich twórcy, praw
    twórcy wynalazku, wzoru lub projektu racjonalizatorskiego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info