    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspó3w3a?ciciel ??da czynszu
    Date: Fri, 15 May 2009 14:38:40 +0200

    > Ta umowa nie ma już większego znaczenia, a na pewno nie dla dawnego
    > współwłaściciela, dlatego że jej przedmiotem jest określenie sposobu
    > korzystania z rzeczy przez współwłaścicieli, a jeżeli on już
    > współwłaścicielem nie jest, to nie ma w stosunku do rzeczy ani praw, ani
    > obowiązków.
    >
    > Prawa i obowiązku z tej umowy przechodzą na nabywcę udziału ( w tym
    > przypadku na wierzycieli) jeśli o umowie wiedział lub z łatwością mógł się
    > dowiedzieć. W przeciwnym razie taka umowa wygasa.

    Taka okoliczność zachodzi skoro wierzyciele odszukali dom dłużnika i
    przeprowadzili procedurę sądową (wiedzieli że 50% i że dłużnik tam mieszka).
    Mnie tylko zastanawia to żądanie opłat za bezumowne korzystanie, skoro
    współwłaściciel mieszka przez ścianę i o zawarcie umowy nigdy się nie
    zwracał (po 2006 kiedy wierzyciele przejęli udziały dłużnika).
    To trochę przypomina działanie różnych firm czy urzędów, które "przypominają
    sobie" o niezapłaconych naleznościach tuż przed wygaśnieciem ich
    wymagalności i żądają ich zapłaty _z_odsetkami_.
    Współwłaściciel dowiedział się pismem z sadu o tym co stało się w 2006 roku
    i teraz sobie przypomniał o "bezumownym" korzystaniu.
    Chyba powinien się zwrócić o zawarcie umowy lub wysunąć JAKIEKOLWIEK inne
    roszczenia wtedy gdy dowiedział się o tym co zaszło.
    Czy to nie jest przesłanka dla sądu w kierunku odrzucenia "zaleglych" opłat
    ?
    Bo współwłaściciel zdaje się założy sprawę.
    vari