    From: kuba <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspó?w?a?ciciel ??da czynszu
    Date: Fri, 15 May 2009 12:53:22 +0200

    Maverick pisze:
    > vari wrote:
    czesci).

    > Czyli umowa jest, ale ustna.

    > jak bezumowne, jak byla umowa ustna? Po drugie - jakimi oplatami?
    >
    > wstecz - nie moze. A raczej moze sobie zadac, ale nic z tego nie wynika.
    > Obecnie - musi zawrzec nowa umowe. A do umowy musza byc 2 strony. Ew
    > moze podjac kroki ku eksmisji.

    > powinni. A najlepiej podzielic nieruchomosc

    Wydaje mi się, że trochę nie zrozumiałeś tego stanu faktycznego (no
    chyba że ja czegoś nie zrozumiałem ;)).

    Nieruchomość miała dwóch współwłaścicieli i była podzielona "do
    używania". W pewnym momencie jeden z nich traci swój udział na rzecz
    swoich wierzycieli. Dawna umowa będzie skuteczna względem tych
    wierzycieli, tylko przy zaistnieniu przesłanek z 221 KC. Dawny
    współwłaściciel-dłużnik już nie nie ma do tej nieruchomości, co więcej
    wie, że nie jest już wiej właścicielem, a zatem - jest samoistnym
    posiadaczem w złej wierze, ze wszystkimi tego konsekwencjami,
    określonymi przez 225 w zw. z 224 par. 2 zd. 1 KC, w szczególności z
    obowiązkiem zapłaty wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z rzeczy.

    Poza tym, dlaczego się upierasz, że powinni podzielić nieruchomość?
    Przecież to zależy tylko od nich, czy chcą. Jak podzielą to uprawniony
    do bezumownego korzystania będzie tylko ten, w którego nowej
    nieruchomości zamieszkuje dłużnik.

    pozdrawiam
    kuba