  • 1. Data: 2006-02-03 19:26:01
    Temat: wprowadzenie w blad - zakupy w internecie
    Od: "Shut" <m...@m...com>

    Witam,

    jest nastepujaca sprawa:
    kupilem w necie (dokladnie ebay, ale od firmy) kabel, ktory mial pasowac do
    tel (upewnialem sie mailowo przed zakupem) tymczasem okazuje sie, ze nie
    pasuje.
    wewnetrzny "regulamin" firmy mowi, ze moge sobie zwrocic na wlasny koszt w
    org opakowaniu, albo zglosic reklamacje rowniez na wlasny koszt.

    troche mnie irytuje nastepne oplacanie przesylki zwlaszcza, ze nei jest to
    ani zwrot z mojego widzi mi sie, ani gwarancyjna wymiana, tylko jawne
    wprowadzenie mnei w blad przed zakupem...
    chcialbym powolac sie na jakas podstawe prawna i wymusic na firmie zwrot
    CALKOWITY kosztow, dlaczego mam byc stratny, skoro to z ich winy...
    opcja odstapienia od zakupow przez internet w ciagu 10dni to tez nie to co
    chce...
    bo to NIE przeze mnie nie dziala...

    wszelka pomoc mile widziana :)

    dziekuje
    pozdrawiam
    S.

  • 2. Data: 2006-02-03 19:29:46
    Temat: Re: wprowadzenie w blad - zakupy w internecie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > chcialbym powolac sie na jakas podstawe prawna i wymusic na firmie zwrot
    > CALKOWITY kosztow, dlaczego mam byc stratny, skoro to z ich winy...

    powolaj sie na art 286 kk. i zaproponuj zamiane na ich koszt inaczej
    zglosisz na policji popelnienie przestepstwa.

    P.

  • 3. Data: 2006-02-03 20:00:39
    Od: "Shut" <m...@m...com>

    > powolaj sie na art 286 kk. i zaproponuj zamiane na ich koszt inaczej
    > zglosisz na policji popelnienie przestepstwa.

    thx
    chyba faktycznie podpada pod to

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej,
    ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    aha PS
    ja dostalem towar, tylko, ze mial dzialac z okreslonym urzadzeniem a nie
    dziala, nie z winy, bledu czy uszkodzenia a dlatego, ze nie jest
    zaprojektowany do wspolpracy z tym urzadzeniem...

  • 4. Data: 2006-02-03 20:10:43
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > dziala, nie z winy, bledu czy uszkodzenia a dlatego, ze nie jest
    > zaprojektowany do wspolpracy z tym urzadzeniem...

    no tak wlasnie zrozumialem powyzszy post. Moim zdaniem to jest oszustwo,
    korespondencji nie kasuj bo sie przyda.

    P.

  • 5. Data: 2006-02-03 20:31:10
    Od: "Shut" <m...@m...com>

    > no tak wlasnie zrozumialem powyzszy post. Moim zdaniem to jest oszustwo,
    > korespondencji nie kasuj bo sie przyda.

    mam wszystko, jutro sobie wydrukuje razem z naglowkami...

    dziekuje

  • 6. Data: 2006-02-03 20:36:08
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    > powolaj sie na art 286 kk. i zaproponuj zamiane na ich koszt inaczej
    > zglosisz na policji popelnienie przestepstwa.

    Skad ta pewnosc, ze sprzedawca dzialal umyslnie? A nawet jesli - jak chcesz
    mu to udowodnic? Moim zdaniem to zwykla pomylka, niedbalstwo i nie
    kwalifikuje sie pod 286ty

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 7. Data: 2006-02-03 20:44:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Skad ta pewnosc, ze sprzedawca dzialal umyslnie? A nawet jesli - jak
    > chcesz mu to udowodnic?

    posiada korespondencje,

  • 8. Data: 2006-02-03 20:59:12
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    Shut wrote:
> [...]
    > kupilem w necie (dokladnie ebay, ale od firmy) kabel, ktory mial
    > pasowac do tel (upewnialem sie mailowo przed zakupem) tymczasem
    Nie wiem o jaki kabel chodzi ,ale jest to "IRYDA" przez USB to nie wadliwy
    kabel tylko wadliwy sposób instalacji oprogramowania.
    Więc z tym oszustwem to tak nie śpiesz się ,najpierw dokładnie posprawdzaj.
    barakuda

  • 9. Data: 2006-02-03 21:06:10
    Od: "Shut" <m...@m...com>

> [...]
    > kabel tylko wadliwy sposób instalacji oprogramowania.
    > Więc z tym oszustwem to tak nie śpiesz się ,najpierw dokładnie

    nie nie jest to irda, a "w kablach" robie nie od dzisiaj
    konflikty IRQ / DMA itd tez rozwiazalem

    kabel NIE dziala ;]
    poza tym w innych cennikach (w innych firmach) jest rozroznienie
    moj kabel - nie moje urzacenie
    inny kabel - moje urzadzenie
    ;//

    aczkowliek jest to straszna nowosc i to rozroznienie pojawilo sie dopiero
    dzisiaj po 15...
    sprzedawca po prostu wcisnal mi na sile cos co nie dziala zapewniajac, ze
    dziala...

  • 10. Data: 2006-02-03 21:19:04
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    > posiada korespondencje,
    >
    > " ktory mial pasowac do
    > tel (upewnialem sie mailowo przed zakupem) "

    No i co z tego ze sprzedawca powiedzial, ze ma pasowac? Powiedzial ze ma
    pasowac, a nastepnie zapomnial i wyslal zly. Albo co wiecej - jakis
    pracownik wyslal nie ten co trzeba. Oszustwo to przestepstwo kierunkowe -
    sprawca musi dzialac _w celu_ popelnienia (zamiar bezposredni)

    Pozdrawiam,
    Michal