  • 1. Data: 2008-06-03 07:39:43
    Temat: wpłacanie utargu sklepu przez pracownika
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    Witam

    Szukałem wczoraj, ale powiem szczerze nie znalazłem odpowiedzi
    na dręczące mnie pytanie.
    W pewnym sklepie pracują 3 osoby. Jedna na stanowisku kierownika.
    W każdym dniu w sklepie są 2 osoby ale razem tylko kilka godzin.
    Pracodawca wymaga od kierownika codziennego lub góra co dwa dni
    wpłacania utargu do banku. Najbliższy oddział jest o odległości
    kilku kilometrów.
    Często zdaża się się że kierownik w swoim dniu wolnym musi jechać
    z pieniędzmi do banku.

    Moje pytanie jest następujące.
    Czy pracodawca może zwolnić dyscyplinarnie za niewpłacanie utargu
    w danym dniu a np dzień później?

    Czy pracownik ma obowiązek wogóle narażać się i jeździć po mieście
    autobusem czy też swoim prywatnym samochodem do banku?

    Dziękuję z góry za odpowiedź.

    Ryba

  • 2. Data: 2008-06-03 08:13:02
    Temat: Re: wpłacanie utargu sklepu przez pracownika
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 09:39
    (autor Ryba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g22st7$qe9$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    A kto to ma robić, jak nie pracownik?

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 3. Data: 2008-06-03 08:17:26
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    >W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 09:39
    > (autor Ryba
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g22st7$qe9$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > w ogóle

    dzięki

    > A kto to ma robić, jak nie pracownik?

    No nie wiem, nigdy nie pracowałem w handlu.
    Wiem natomiat, że istnieją firmy które się tym zajmują.

    A co z wymaganiem aby w dniu wolnym jechać po utarg i wpłacać ?

    Ryba

  • 4. Data: 2008-06-03 08:22:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 10:17
    (autor Ryba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g22upb$a88$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > No nie wiem, nigdy nie pracowałem w handlu.
    > Wiem natomiat, że istnieją firmy które się tym zajmują.

    No i kto tam pracuje? pracownicy :D

    Generalnie to trzeba przeanalizować umowę, wypłaty i zastanowić się nad tym
    dokładniej. U nas jest osoba, która ma dodatek za bycie ,,kasjerką'', choć
    nie ma takiego stanowiska. Ale jej zadaniem służbowym jest m.in. właśnie
    noszenie kasy z banku. Robi to w czasie pracy. Albo zwalnia się wcześniej
    danego dnia albo rano przychodzi później do pracy z tego powodu. przyjemne
    to nie jest, bo niestety konto mamy w PeKaO, ale generalnie to część jej
    obowiązków.

    > A co z wymaganiem aby w dniu wolnym jechać po utarg i wpłacać ?

    No ale mówiłeś, że ma w dniu pracy. Więc w wolnym czy w pracy? Na mój gust,
    to normalnie w godzinach pracy powinien.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 5. Data: 2008-06-03 08:34:12
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

> [...]
    > gust,
    > to normalnie w godzinach pracy powinien.

    Praca przebiega w systemie dwa dni pracy i jeden wolny. Tak w uproszeczeniu.
    Często jest tak, e w drugim dniu pracę rozpoczyna od np 15 do 21.
    W tych godzinach jest największy ruch, w związku z tym nie może sobie
    pozwolić
    na wyjście do banku. Zresztą banki są czynne góra do 17.
    I tak oto ma dwa wyjścia, albo zabrać utarg do domu i rano wpłacić do banku.
    Albo jechać rano do sklepu wziąć utarg z dnia poprzedniego i pojechać do
    banku.
    W tym problem, że ten dzień jest dla tego pracownika dniem wolnym.

    Ryba

  • 6. Data: 2008-06-03 09:18:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ryba napisał(a):

    > Czy pracownik ma obowiązek wogóle narażać się i jeździć po mieście
    > autobusem czy też swoim prywatnym samochodem do banku?

    Proste pytanie: co w sytuacji, w ktorej po drodze pracownika okradna?
    Dlatego tez powinno to wygladac tak, ze codziennie podjezdza do sklepu
    konwojent z wynajentej do tego specjalistycznej firmy i zabiera utarg.

    j.

  • 7. Data: 2008-06-03 09:22:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    januszek pisze:

    > Proste pytanie: co w sytuacji, w ktorej po drodze pracownika okradna?
    > Dlatego tez powinno to wygladac tak, ze codziennie podjezdza do sklepu
    > konwojent z wynajentej do tego specjalistycznej firmy i zabiera utarg.

    Na pewno widujesz codziennie konwojentów przed każdym warzywniakiem i
    kioskiem ruchu?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-06-03 09:39:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisał(a):

    [...]

    > Na pewno widujesz codziennie konwojentów przed każdym warzywniakiem i
    > kioskiem ruchu?

    Może ich właściciele sami i na własne ryzyko zanoszą swój utarg do
    banku?

    j.

  • 9. Data: 2008-06-03 10:20:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    januszek pisze:
    > Maddy napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Może ich właściciele sami i na własne ryzyko zanoszą swój utarg do
    > banku?

    A może zanosi pracownik? Bo to akurat powszechna praktyka jak się ma do
    wpłaty kilka a nie kilkaset tysięcy. Nieasertywnych pracowników sklepów
    są pewnie tysiące.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-06-03 10:24:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ryba pisze:

    > Dziękuję z góry za odpowiedź.

    Zależy ile tego jest.
    patrz ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 14 października 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad i wymagań,
    jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i
    transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne
    (Dz.U.98.129.858)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."