    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wpadek - sprawca odjechal (srednio dlugie)
    Date: Thu, 20 May 2004 21:04:04 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc20.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Therminator [3m]" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:c8gvmj$rdh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy jest szansa na ustalenie kierujacego autem2 i pociagniecia go do
    > odpowiedzialnosci jako sprawcy?

    Ustalenie kierującego w firmie powinno być możliwe. Ale czy sąd przypisze
    mu winę, to tego nie wiem. Ja bym polemizował z tym co piszesz. Z faktu,
    że gdzieś jest dopuszczalna prędkość jazdy 70 km/h nie wynika, że zawsze
    należy tam jeździć z taką prędkością. Było ślisko jak piszesz. Po za tym
    napisałeś, że to były światła na przejściu dla pieszych. No to skąd się
    tam wzięły te wszystkie samochody zajeżdżające drogę. Brat ich wcześniej
    nie widział? Ja rozumiem, że one popełniały wykroczenie wymuszając na nim
    pierwszeństwo przejazdu. Ale przecież widząc takie coś można było zdjąć
    nogę z gazu, a nawet zacząć hamować. Ale te wszystkie okoliczności będą
    podlegały ocenie sądu.

    > Jakie szanse ma moj brat na odzyskanie pieniedzy za skasowane auto z oc
    > auta2 ??

    Takie same, jak na udowodnienie, że to jego wina. Jedno się łączy z
    drugim.

    > PS. Kiedy Policja zacznie dzialac tak, aby dojsc prawdy, a nie tak, aby
    > szybko zamknac sprawe - nawet czyims kosztem.

    Jak przestanie być rozliczana ze spływu spraw.