    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wniosek o sprostowanie błędu sądu w wyroku - opłaty sądowe
    Date: Sat, 07 May 2005 13:54:12 +0200

    l...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > postanowienia i taki termin zachowałem, składając ponowny wniosek o
    > sprostowanie błędnego oznaczenia strony procesowej dokonanego przez sąd w
    > wyroku (ponieważ sąd w postanowieniu ponownie popełnił błąd innego rodzaju).
    > Termin został przywrócony, ale sąd potraktował mój ponowny wniosek jako
    > zażalenie i nakazał mi wniesienie od niego opłaty powołując się na przepisy
    > dotyczące naliczania opłat w postępowaniu procesowym (tu zaś jest
    > nieprocesowe).
    > Czy wnisek o przywrócenie terminu (uchybionego z winy sądu) podlega opłatom

    Podlega. I nie wiem czemu twierdzisz że termin jest uchybiony z powodu sądu.

    > (I wogóle jeśli sąd po raz drugi błędnie podaje dane powoda w wyroku i
    > tytule wykonawczym - to wniesienie przeze mnie o sprostowanie tej pomyłki
    > jest obwarowane terminami i koniecznością wniesienia opłat?

    Nie jest. Tylko nie trzeba składać zażalenia, lecz ponowny wniosek o
    sprostowanie wyroku.

    > Czy mój ponowny wniosek o sprostowanie błędu sądu można potraktować jako
    > zażalenie na postanowienie sądu od którego należy naliczyć wpis sądowy?

    Można, nawet należało skoro wnosiłeś o przywrócenie terminu do wnieśnia
    zażalenia.

    > Czy od wniosku o sprostowanie błędu powstałego z winy sądu faktycznie ja
    > powinienem wnosić opłaty?

    Oczywiście że tak.

    > I czy w ogóle w tej sytuacji jestem zobowiązany do ponoszenia jakichkolwiek
    > opłat?

    W tej sytuacji tak.

    > Jak mogę wybrnąć z tej sytuacji?

    Pomysl bo można.