    From: "tnt" <t...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: własnościowe prawo do lokalu w spadku - pomocy!
    Date: Tue, 12 Mar 2002 17:56:16 +0100

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:22029-1015948506@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

    | Twierdzisz ze corka w umowie darowizny wskazala, ze ojciec ma dodatkowo
    | tak nabyte mieszkanie przekazac zwrotnie w formie darowizny na jej rzecz

    Nie było takiego sformułowania w samej umowie darowizny (ale tylko pod
    tym warunkiem córka przekazała ojcu pieniądze...)

    | Istotne jest jakie tresci zawiera umowa darowizny.
    | Czy darczynca zatail swoj stan cywilny i obciazenie przedmiotu darowizny
    | prawami osob trzecich.

    Otóż to: notariusz zna stan cywilny ojca, wie też, że darczyńca nie może
    sam dysponować prawem do lokalu (bez zgody swojej żony) a mimo
    to sporządza akt notarialny, w którym o "obciążeniu prawem osób trzecich"
    nie ma ani jednego słowa... (tak naprawdę nawet nie "mimo to" lecz
    wręcz sugeruje, że przekazanie przez ojca prawa do lokalu jest możliwe
    bez zgody jego żony - córka zawarła umowę z ojcem tylko dzięki
    sugestii notariusza; gdyby notariusz poinformował ją, że ojciec nie może
    przekazać prawa do lokalu bez zgody swojej żony, nigdy do zawarcia
    umowy i sporządzenia aktu notarialnego by nie doszło).

    | Ale skoro problem dotyczy twojego kumpla, to szkoda sobie nim wiecej
    | zawracac glowe.

    Tobie, Jacku, szkoda, bo nie Ty z nim pracujesz, nie widzisz
    w jakim jest stanie... Mnie nie szkoda...
    Obiecałem, że będę wdzięczny za "wszelką pomoc" - cóż, jestem
    wdzięczny (skoro obiecałem)...

    T.