  • Data: 2007-03-31 03:16:11
    Temat: Re: [własność intelektualna] Brak zapłaty, umowa słowna
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30.03.2007 Grzegorz <g...@p...fr> napisał/a:
    > Przygotowuję się na to, że będę musiał zacząć rozmawiać z wydawnictwem
    > trochę innym językiem niż dotąd, problem w tym, że ten język jest mi nie
    > znany - stąd moja obecność tutaj. Proszę o poświęcenie chwili i
    > naprowadzenie mnie: co robić, czym się podeprzeć, by sprawę możliwie
    > najszybciej załatwić (wiem, że pierwszy argument może być decydujący -
    > potem może już pozostać pałowanie się w sądzie, którego chciałbym
    > uniknąć).
    >
    > Krótko mówiąc - jak dać mata w trzech posunięciach? ;)

    Daj w jednym:
    Art. 53. Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga
    zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2 .

    --
    Marcin