  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wizyta u Notariusza.
    Date: Wed, 9 May 2007 20:21:11 +0200

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f1s54f$p06$1@inews.gazeta.pl...

    > Ty bierzesz wypis z ksiegi, idziesz z nim do notariusza, on sprawdza czy
    > sie wszystko zgadza (robi to przy Was albo wczesniej)

    Co rozumiesz, przez: "sprawdza, czy się wszystko zgadza"?
    Jeśli fakt przeanalizowania wypisu pod względem wpisanego tam właściciela,
    uwzględnienia w akcie informacji o hipotekach i innych udziwnieniach z
    działu III i IV, to OK. Natomiast, jeśli sądzisz, że notariusz bierze wypis
    i wydzwania do wydziału ksiąg z pytaniem, czy pomiędzy dniem wydania wypisu,
    a dniem sporządzenia aktu, coś się w Kw zmieniło, to się srodze mylisz, gdyż
    jest to sytuacja wyjątkowa i tylko w przypadku uzasadnionych obaw ze strony
    kupującego.
    Powiem więcej - czas pomiędzy podpisaniem aktu, a uzyskaniem wpisu w Kw,
    jest w większych miastach tak długi, że często akt sporządza się na
    podstawie nieaktualnego wypisu (z wpisanym poprzednim właścicielem)i aktu
    not. poświadczającego fakt nabycia.

    > Termin platnosci uzgadniasz ze sprzedajacym. Dzialka sie staje Twoja w
    > momencie podpisania aktu. Moment platnosci nie ma tu nic do rzeczy.
    > Wg mnie notariusz nie sporzadzi aktu, jesli mu nie pokazecie papierka z
    > ANR ze zrzekaja sie prawa pierwokupu tej dzialki.

    Papierek ten uzyskają dopiero po zawarciu umowy warunkowej.