  • Data: 2011-03-12 13:04:31
    Temat: Re: wirtualna zdrada
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Też się zgadza.
    > I w tym momencie odpada "wspólne uczestnictwo" a pojawia
    > się "rozpowszechnianie", czyli zupełnie inny czyn.
    > Gdzie leży ta granica, przy której można uznać "wiarygodność"
    > takiego zorganizowania? Nie wiem, pewnie jak zwykle: "na
    > podstawie doświadczenia życiowego sąd określi".

    Oj, weź nie mówi mi o doświadczeniach życiowych sądów... Wg. nich jedna
    osoba może jednocześnie być w dwóch różnych miejscach ;-/

    IMHO rozróżnienie powinno być wyłącznie na podstawie obiektywnego
    czynnika, czyli czy osoby będące odbiorcami były zaangażowane w całe
    podglądanie od początku, czy zaangażowały się dopiero w momencie, kiedy
    już materiał powstał.

    I zwracam uwagę, że w takiej sytuacji wszyscy, co się przyznali do
    wspólnego tworzenia podglądu, "podkładają" się pod paragraf, bo będąc
    tylko biernymi odbiorcami w pewnych okolicznościach będą bezkarni.

    > Takie zeznanie może stanowić co najwyżej utrudnianie śledztwa :>
    > (przecież to nie zeznanie - lub wyjaśnienie podejrzanego
    > - powinno przesądzać o wyroku, prawda?)

    O wyroku powinno przesądzać prawo i ustalony stan faktyczny.

    Niestety w Polsce (i nie tylko, jak sądzę) jest to widzimisię (i
    układziki) sędziów.