    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: windykator-jakie uprawnienia:-)
    Date: Tue, 7 Jan 2003 01:22:08 +0100

    | On nie odpowiadał na owe pisma tylko je pakował do kosza.

    A dasz sobie uciąć coś za to? A jak odpisał? Ale faktycznie, wysyłanie
    wezwań do zapłaty zwykłym listem, to bardzo oryginalne. A jak będą kierować
    powództwo do sądu, to pewnie na świadka powołają listonosza albo wróżkę. No
    bo inaczej nie bardzo wiem, jak chcą udokumentować wezwanie przedprocesowe.
    No i po kiego grzyba oni wysyłali kilka wezwań. Co, myśleli, że gość ma
    sklerozę i jedno nie wystarczy. Jakby miał zapłacić, to by zapłacił i po
    jednym. Jak nie płacił, to należało wysłać przedsądówkę i tyle. Za to masowe
    wysyłanie, to powinna ich ściągnąć ochrona środowiska. Kilka takich firm i
    lasy wytną na papier.

    A teraz mnie olśniło. A skąd wiadomo, do kogo ta korespondencja i że akurat
    chodzi o tego 16-to latka. A może to listy do zupełnie kogo innego i tylko
    zbieżność imion i nazwisk?

    | Piszesz, ze małolat popełnił przestępstwo - a w ogóle możemy to
    rozpatrywać
    | biorąc pod uwagę, ze nie był pełnoletni {nadal nie jest] w chwili
    zawierania
    | umowy z NETIA.

    Przestępstwa oczywiście nie popełnił, tylko czyn karalny. Chwilowo to bez
    większego znaczenia. Pomocnictwo też można za to capnąć, nawet jakby gość
    nie miał 13-tu lat.

    | Swoja droga, jakich Netia zatrudnia debili akwizytorów,
    | którzy podpisują umowę z dzieciakiem, który podaje im dane z księżyca?

    No, to rzeczywiście ciekawe. Gość go nie widział, czy podstawili kogoś
    starszego. No i chyba legitymował faceta, jak z nim spisywał umowę. Z czego?
    Z legitymacji szkolnej, czy z dzienniczka ucznia. Spodziewam się, że pewnie
    zainteresowanie prowizją od zdobycia nowego klienta spowodowało u niego
    pomroczność jasną. Pomyślał, że to karzeł i tyle. Ja się nawet zastanawiam,
    czy współsprawstwa nie przypisać akwizytorowi. No przecież jeśli nie jest
    kretynem, to musiał się zorientować, że to kicha. O rodziców nie zapytał?

    | Aaaa, w tym wszystkim jest jeszcze pewien smaczek - pismo z firmy
    | windykacyjnej opatrzone jest mottem:-)) Cytatem z "wesela" Wyspiańskiego
    | :-))) "dług rzecz święta: jutro termin" - już za samo to ich lubię:-))))))

    No to tylko czekać, jak ten od bezpośredniej windykacji walnie cytatem z
    Pana Tadeusza - coś o ostatnim zajeździe byłoby chyba odpowiednie. Zaczynam
    nabierać nieodpartej chęci poznania nazwy tej firmy windykacyjnej. Goście
    faktycznie oryginalni. Szkoda tylko, że pomiędzy tymi wierszami nie sprawdzą
    podstawowych faktów.