  • 21. Data: 2009-05-27 11:22:59
    Temat: Re: windykacja - BANK
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 27 May 2009 13:13:58 +0200, K.K. napisał(a):

    > W przedmiotowej sprawie nic by nie zmieniły,

    Zmieniają diametralnie. provident nie może udzielić kredytu. Kredyt może
    udzielić tylko i wyłącznie bank.
    Jak już ustaliliśmy,kredyt jest udzielany wyłącznie przez bank.
    Pożyczka może być udzielona przez bank jak również przez osobę fizyczną, i
    odbywa się na poziomie Kodeksu Cywilnego.
    Ale istotne jest również co jest przedmiotem kredytu/pożyczki.
    Przedmiotem kredytu może być tylko określona suma pieniędzy. Musi być ona
    podana umowie kredytu.
    Natomiast przedmiotem umowy pożyczki mogą być pieniądze i inne rzeczy
    oznaczone co do gatunku, np. benzynę, ziarno, węgiel itp
    Przedmiotem umowy pożyczki nie mogą być rzeczy oznaczone co do tożsamości,
    a więc np. samochód, motocykl, koń itp.
    Ponadto występują jeszcze takie niuanse jak celowość, zabezpieczenie,
    nie/-odpłatność

    > poza świadectwem czepiania się za słówka.

    Są dziedziny gdzie wyrażać można się nie precyzyjnie i nie rodzi to zbyt
    dużych komplikacji. Jednak to jest p.s.p. a nie pręgierz.
    Jeżeli natomiast starasz mi się dowieść przez prztyczki że masz rację w
    sytuacji kiedy jej absolutnie nie masz - to dyskusja jest bez sensu.

  • 22. Data: 2009-05-27 14:19:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dziadek Mroz" <D...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zapłącić. Stara sztuczka banków.
    > Mają ważną umowę i leją czy odbierasz polecone czy nie.
    > DM

    A część sie czasem nie przedawniła?

  • 23. Data: 2009-05-27 14:20:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:gvivts$3ac$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    Zacznijmy od tego, ze puki bank nie dokona cesji wierzytelności na tę
    firmę, to w ogóle nie ma co z nią dyskutować, bo wierzycielem jest bank.

  • 24. Data: 2009-05-27 15:23:49
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >

    > Zacznijmy od tego, ze puki bank nie dokona cesji wierzytelności na tę
    > firmę, to w ogóle nie ma co z nią dyskutować, bo wierzycielem jest bank.

    pÓki ;)

    Ta firma moze swiadczyc uslugi dla banku - ale wtedy kwestia jeszcze
    danych osobowych

    --
    Regards,
    Maverick

  • 25. Data: 2009-05-27 15:29:19
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    >
    > Zacznijmy od tego, ze puki bank nie dokona cesji wierzytelności na tę
    > firmę, to w ogóle nie ma co z nią dyskutować, bo wierzycielem jest bank.

    Wiec jezeli dzialaja w imieniu/na zlecenie ja chce zobaczyc do jakich
    czynnosci zostali umocowani ;)

    Zreszta nawet po cesji ci to molestuja to nie ci sami co kupili.

    A pierwszych (banki) i trzecich (biedronki rynku uslug finansowych) UOKiK i
    sady puntuja przy praktycznie kazdym podejsciu.

    Przepraszam bardzo, ale czy bankami zarzadzaja debile, ktorzy nie pojmuja,
    ze dodatkowa, zakazana oplata przy karcie kredytowej, bedzie zakazana
    _dalej_ nawet jezeli zmieni sie jej nazwe, a dodatkowa oplata przy splacie
    "normalnego" kredytu, naliczana w _analogicznych_ okolicznosciach rowniez
    zostanie wyslana w kosmos? Hint:

    http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/inf
    ormacja/komunikaty_prasowe/art589.html

    A moze w bankami zarzadzaja naiwniacy, ktorzy uwazaja, ze jak akcja z
    powyzszego linka sie zakonczy, to nikt nie zauwazy, ze naliczaja _dokladnie_
    to samo w przypadku wystapienia niedozwolonego debetu?

    A moze bankami zarzadzaja przestepcy, ktorzy po pozbawieniu ich zludzen w
    kwestiach ROR'ow beda _dalej_ narazac swoje spolki na straty, udajac, ze nie
    wiedza, iz dzialania UOKiK oraz powierdzajace je rowno orzeczenia sadow
    odbywaly w szczegolnym _trybie_ postepowania, a nie szczegolnej _istocie_
    stosunkow prawnych i beda przegrywac po kolei procesy jak sie przedsiebiorcy
    pokapuja, o co w tym wszystkim chodzi?

    Najbardziej optymistyczna wersja, to opcja ze bankami zarzadzaja cynicy,
    ktorzy nie poniosa zadnej odpowiedzialnosci za swiadome i zorganizowane
    dzialanie majace na celu obejscie prawa w celu uzyskania okreslonych
    korzysci :(

    Jest na sali jakis prokurator?

    sz.

  • 26. Data: 2009-05-27 15:40:58
    Temat: [PS]Re: windykacja - BANK
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:gvjmcg$4aj$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > kwestiach ROR'ow beda _dalej_ narazac swoje spolki na straty, udajac, ze
    > nie wiedza, iz dzialania UOKiK oraz powierdzajace je rowno orzeczenia
    > sadow

    No chyba, ze wreszcie ktos w UOKiK pojdzie po rozum do glowy i wpadnie na
    jakze oryginalny pomysl, ze skoro ROR nie jest _bezposrednio_ zwiazany z
    prowadzeniem dzialalnosci _zawodowej_, to rachunek firmowy piekarza czy
    szefca nie jest _bezposrednio_ zwiazany z prowadzeniem dzialalnosci
    _gospodarczej_...

    sz.

  • 27. Data: 2009-05-27 17:42:53
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    A czym się różni uzyskanie pożyczki 1000zł od uzyskania kredytu 1000zł ?

    Pozdrawiam Przemek

  • 28. Data: 2009-05-27 20:12:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:gvjlu5$bcn$1@inews.gazeta.pl...
    > pÓki ;)

    Racja

    > Ta firma moze swiadczyc uslugi dla banku - ale wtedy kwestia jeszcze
    > danych osobowych

    Skoro świadczy usługi dla banku, to niech sobie bank za ne płaci. Czemu ma
    to czynić klient, który ich nie wynajmował.

  • 29. Data: 2009-05-28 03:42:06
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 27 May 2009 18:42:53 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > A czym się różni uzyskanie pożyczki 1000zł od uzyskania kredytu 1000zł ?

    Podmiotem który może ich udzielić.

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

  • 30. Data: 2009-05-28 10:56:55
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Podmiotem który może ich udzielić.