  • 11. Data: 2009-05-27 09:34:52
    Temat: Re: windykacja - BANK
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > W zasadzie sam wykluczasz polemikę w tym wątku tym stwierdzeniem ;P
    > Za np. styczeń 2002 roszczenie to przedawniło się w lutym 2004. Itd z
    > kolejnymi okresami.

    O ile nie doszło do przerwania biegu przedawnienia, a nawet gdyby nie, to
    i tak roszczenie jest aktualne, a jedynie nie może być przymusowo
    egzekwowane. Oczywiście dłużnik musi się powołać na przedawnienie, bo ono
    samo z urzędu nie przysługuje.
    To wszystko nic nie zmienia w możliwościach uzyskiwania kredytów. Dłużnik
    w BIK siedzi lat kilka i nie ma tu nic do tego przedawnienie. Bank dalej
    jest wierzycielem i ma prawo ścigać dłużnika poprzez wpis w BIK. Postawa
    dłużnika będzie oceniana przez inne banki i być może po dobrowolnej
    spłacie przedawnionej wierzytelności skredytują waciki, a po następnym
    roku nawet telewizor.

  • 12. Data: 2009-05-27 09:52:33
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 27 May 2009 11:34:52 +0200, K.K. napisał(a):

    > O ile nie doszło do przerwania biegu przedawnienia, a nawet gdyby nie, to
    > i tak roszczenie jest aktualne,

    A czy ja napisałem że dług "znika"?

    > a jedynie nie może być przymusowo egzekwowane. Oczywiście dłużnik musi
    > się powołać na przedawnienie, bo ono samo z urzędu nie przysługuje.

    Mnie nie musisz tego tłumaczyć :)

    > Bank dalej jest wierzycielem

    Zgadza się.

    > i ma prawo ścigać dłużnika poprzez wpis w BIK.

    ROTFL
    ściganie przez wpis w BIK .... :))))
    Zajebisty tekst :))))

    > Postawa dłużnika będzie oceniana przez inne banki

    I przez księdza i przez panią zosię z monopolowego :)
    Nie postaw, tylko zdolność będzie oceniania tylko w sytuacji kiedy by
    dłużnik chciał kredycik :)

    > i być może

    Łaski nie robią :)
    Inny bank pomimo wpisu w BIKu o "długu 251zł" kredycik i tak pewnie udzieli
    - są banki wchodzące które udzielają 'ryzykownych kredytów" albo 'pożyczek"
    :)

  • 13. Data: 2009-05-27 10:09:59
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Zgadza się.
    > ROTFL
    > ściganie przez wpis w BIK .... :))))
    > Zajebisty tekst :))))
    Bo metoda skuteczna?
    > I przez księdza i przez panią zosię z monopolowego :)
    > Nie postaw, tylko zdolność będzie oceniania tylko w sytuacji kiedy by
    > dłużnik chciał kredycik :)
    Właśnie oczekuje na kredycik, a bank na raport z BIK. Co by nie oceniał,
    to jaki może to dać wynik końcowy?
    > Łaski nie robią :)
    > Inny bank pomimo wpisu w BIKu o "długu 251zł" kredycik i tak pewnie
    > udzieli
    Pewnie tak, ale mało pewne by w tych czasach, kiedy tylko rekalamy są
    realne, a banki akcje kredytowe tną na potęgę. NBP od ich kasy pęka w
    szwach, ale sam tej kasy uwolnić nie może.
    To wcale nie problem dostać kredyt taki jak przed rokiem, ale już z
    trzykrotnie większym oprocentowaniem lub najczęściej z taką też marżą,
    mimo obniżki stóp na rynku międzybankowym.
    > - są banki wchodzące które udzielają 'ryzykownych kredytów"
    > albo 'pożyczek" :)
    Zgadza się. Prowident stracił pozycję lidera. Banki już 'dają' większe
    oprocentowania i wtedy mniej się przyglądają komu dają. Wątpię jednak by o
    taki kredyt chodziło autorowi.

  • 14. Data: 2009-05-27 10:28:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 27 May 2009 12:09:59 +0200, K.K. napisał(a):

    > Zgadza się. Prowident stracił pozycję lidera.

    Nie wiedziałem że prowident jest bankiem :DD

  • 15. Data: 2009-05-27 10:31:53
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Nie wiedziałem że prowident jest bankiem :DD

    Jest kredytodawcą i to już powinieneś wiedzieć.

  • 16. Data: 2009-05-27 10:51:16
    Od: "Marek" <m...@g...com>

    heheh, widze że wywołałem burzę :)

    ja nie chce z żoną brać kredytu w najbliższym okresie.

    Zgadzam sie że powinno się pilnować banków, zmian adresów itd.

    Ja mam tylko pretensje do super firmy windykacyjnej, kóra w sumie zrobiła
    tyle samo co bank.
    gdyby jakieklowiek pismo dotarło do mojej żony lub jej mamy to sprawa byłaby
    zakończono wiele lat temu.

    Więc pada pytanie po co oni są????? żeby tylko kase brać?

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:4a1d16a2$1@news.home.net.pl...

  • 17. Data: 2009-05-27 10:54:15
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > byłaby zakończono wiele lat temu.
    > Więc pada pytanie po co oni są????? żeby tylko kase brać?

    By osiągnąć możliwie największy przychód przy możliwie najmniejszych
    kosztach.
    Sami nie drukują pieniędzy, więc szukają pośredników pomiędzy drukarnia a
    sobą i nic na gwałt, bo co się przewlecze, to procent przyniesie.

  • 18. Data: 2009-05-27 11:00:02
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 27 May 2009 12:31:53 +0200, K.K. napisał(a):

    > Jest kredytodawcą i to już powinieneś wiedzieć.

    Eeee tam opowiadasz :)
    Zerknij do Prawa Bankowego i przyjrzyj się definicji "kredyt', 'pożyczka"
    itp :)
    A dowiesz się kto może udzielać kredytu (nie mówię o kredycie kupieckim!).
    nie chce mi się po raz wtóry opisywać niuansów w tej materii.

  • 19. Data: 2009-05-27 11:01:38
    Od: "Marek" <m...@g...com>

    heheh, no to stwierdzenie jest baaardzo trafne :)

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:4a1d1be7@news.home.net.pl...

  • 20. Data: 2009-05-27 11:13:58
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Eeee tam opowiadasz :)
    > Zerknij do Prawa Bankowego i przyjrzyj się definicji "kredyt',
    > 'pożyczka" itp :)
    W ustawie Prawo Bankowe tej definicji nie znajdziesz, ale z listy
    czynności bankowych do pewnych zbieżnych wniosków moglibyśmy dojść.
    > A dowiesz się kto może udzielać kredytu (nie mówię o kredycie
    > kupieckim!).
    Otóż te wnioski miałem na myśli
    > nie chce mi się po raz wtóry opisywać niuansów w tej
    > materii.
    W przedmiotowej sprawie nic by nie zmieniły, poza świadectwem czepiania
    się za słówka.