    From: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wiezienie za dlugi jest nielegalne
    Date: Tue, 11 Oct 2005 16:28:38 +0200

    On 2005-10-11 15:26, krys wrote:

    > Nie wierzę. kto ci powiedział, że taka pani musi się komukolwiek
    > zwierać? I na co ten podsłuch wtedy?

    Cały pomysł opiera się na zaskoczeniu i sprowokowaniu sytuacji. Przecież
    nikt nie pójdzie do niej, powie "słuchaj, mam tu podsłuch, opowiedz jak
    to wrobiłaś faceta". Ehhh...

    > Kobiety pragnące dziecka bez tatusia, zazwyczaj doskonale znają swoje
    > prawa i maja gdzieś pałętajacego się dawcę nasienia - po co, zeby
    > kłopoty robil, wtrącał się w życie, blokował paszport?

    Problem w tym, że z takiego założenia wychodzą, częstokroć nie
    informując nawet przyszłego ojca o fakcie po czym informują go jak
    wyciągają rękę po pieniążki. Wtedy padają dwa zdania - jesteś ojcem
    mojego dziecka. Płać!

    > No bo u nas wymiar leży i kwiczy. I to należy poprawić. W tym wypadku
    > matka powinna być ukarana.

    Ja bym jeszcze dorzucił regulację na temat praw do opieki noworodka. Sąd
    (o ile rodzice nie mogą) powinien brać pod uwagę możliwości
    (finansowe/czasowe) oraz warunki a nie tylko "dziecko jest z matką bo to
    matka".

    > To JEST problem. Ile musiałaby zarobić matka, zeby wystarczyło na
    > opiekunkę, żarcie i czynsz? Tymczasem sama sobie dzieci nie
    > zmajstrowała i ma prawo oczekiwać, że "współwinny" będzie na nie łożył.
    > Zresztą, chyba powinno mu zależeć na przetrwaniu jego własnych genów?

    Typowe, poniekąd się zgadzam ale właśnie pokazałąś typowe myślenie
    kobiety. Ojciec chce być ojcem ale nie może, bo mamusia jest na niego
    obrażona i nie pozwala na kontakty z dzieckiem ale pieniążki to nie
    śmierdzą i łapkę się po nie chętnie wyciąga. Skąd ja to znam...

    > Na pewno kary nie powinno odbywać dziecko. z drugiej jednak strony
    > odseparowanie noworodka/niemowlaka od matki też jest dla dziecka karą.
    > To chyba nie jest takie proste, jak 2+2.

    To nie kara dla dziecka tylko konieczność w wypadku, gdy dzieckiem nie
    ma się kto zająć. Zawsze można umieścić dziecko w domu dzieck do momentu
    jak matka nie wyjdzie... (teoretyzowanie...)

    > Ależ o czym Ty mówisz?;-) Czyżbyś nie wierzył w niezawisłość sądów i w
    > sprawiedliwość? I dlaczego panie sędzie, a nie panie i panowie?

    Bo macie solidarność jajników i wiadomo kogo poprze baba w takim
    wypadku. Są fakty większej i mniejszej wagi - dla kogo co będzie
    ważniejsze - zgadnij.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://unixlab.info/~kaczor/protokol.jpg