  • 1. Data: 2004-11-26 22:43:23
    Temat: wezwanie z Urzędu Pracy
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    Jestem bezrobotnym na półrocznym zasiłku. W dniu dzisiejszym tj. 26.11.2004
    r. otrzymałem nadane listem zwykłym wezwanie do stawienia się w Urzędzie
    Pracy. Wezwanie jest z dnia 22.11.2004 r. Stempel pocztowy jest z dnia
    23.11.2004, natomiast stawić się miałem 24.11.2004 r. Mieszkam w
    miejscowości oddalonej o ok 20 km, więc list miał prawo iść 3 dni. Czy w
    takiej systuacji mogą mnie pozbawić statusu bezrobotnego i prawa do zasiłku?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2004-11-26 22:53:37
    Temat: Re: wezwanie z Urzędu Pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wedan" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    Bez dowodu doręczenia wezwanie takie stanowi jedynie pobożne życzenie
    wysyłającego, że się stawisz.

  • 3. Data: 2004-11-26 23:44:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Szukałem w internecie, ale niestety nie znalazłem zagadnienia w jaki
    sposób
    > Urzędy Pracy mają wysyłać wezwania, czy wystarczy samo potwierdzenie w
    > książce korespondencji wychodzącej Urzędu, czy musi to być np.list
    polecony.
    > Czy są jakieś przepisy prawa?

    Kodeks postępowania administracyjnego. Art. 39. Organ administracji
    publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich
    pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy.

  • 4. Data: 2004-11-26 23:46:25
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

> [...]

    książce korespondencji wychodzącej Urzędu, czy musi to być np.list polecony.

    Pozrdawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2004-11-28 10:21:43
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wedan wrote:

    > Jestem bezrobotnym na półrocznym zasiłku. W dniu dzisiejszym tj.
    > 26.11.2004 r. otrzymałem nadane listem zwykłym wezwanie do stawienia się
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jakie wezwanie? Widziałeś ostatnio w ogóle listonosza?

    Czy w
    > takiej systuacji mogą mnie pozbawić statusu bezrobotnego i prawa do
    > zasiłku?

    Ja bym się kłóciła (oczywiście na piśmie), skoro wysłali zwykłym listem, to
    nic nie otrzymałeś; jeśli był polecony, łatwo udowodnisz, że otrzymałeś go
    po dacie wizyty.

    pozdrawiam
    Justyna

  • 6. Data: 2004-11-28 10:48:37
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    > Kodeks postępowania administracyjnego. Art. 39. Organ administracji
    > publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich
    > pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy.

    Ale co teraz mam zrobić? Czy mam się zgłosić do PUP, czy lepiej nie i czekać
    na decyzję starosty i dopiero wtedy się odwołać?

  • 7. Data: 2004-11-28 10:51:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wedan" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    Masz dwa wyjścia. Albo zgłosić się tam teraz i powiedzieć im, że dopiero
    teraz przyszło, więc zgłosić się nie mogłeś wcześniej. Albo potraktować to
    tak, jakby tego nie było w ogóle.