  • 1. Data: 2007-10-03 06:33:18
    Temat: wezwanie do sądu a zły adres
    Od: "Włodzimierz" <c...@i...pl>

    Witam

    Dowiedzialem się, że zostało wysłane do mnie wezwanie do sądu ale zostało
    wysłane pod adres pod którym nie mieszkam, nigdy nie mieszkałem i nie byłem
    zameldowany. Osoba która rozmawiała z listonoszem powiedziała, że adresat tu
    nie mieszka. Listonosz powinien chyba odnotować ten fakt. Jednak następnego
    dnia wsunął awizo do drzwi. Co robić w tej sytuacji, czy za takie
    nieodebranie pisma coś mi grozi? Czy dodatkowo powiadomić urząd pocztowy że
    adresat nie mieszka pod tym adresem? Nie chcę mieć kłopotów tylko wyjasnioną
    sprawę a jak ktoś wzywa mnie do sądu to chyba powinien postarać się o to
    żeby mieć właściwy adres wezwanego.

    Proszę o komentarz i pomoc

  • 2. Data: 2007-10-03 08:34:58
    Temat: Re: wezwanie do sądu a zły adres
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wyjasnioną
    > sprawę a jak ktoś wzywa mnie do sądu to chyba powinien postarać się o to

    A skąd wiesz o tym liście?

  • 3. Data: 2007-10-03 09:28:52
    Od: "Włodzimierz" <c...@i...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A skąd wiesz o tym liście?

    O liście wiem od osoby, która mieszka pod tym adresem pod który zaadresowany
    był list.

  • 4. Data: 2007-10-03 09:34:43
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Włodzimierz pisze:

    > O liście wiem od osoby, która mieszka pod tym adresem pod który zaadresowany
    > był list.

    List powinien być wysłany na adres zamieszkania adresata. Jednak źle
    będzie, jeśli wróci do sądu z adnotacją "nie podjęto w terminie" - sąd
    wtedy może uznać doręczenie za skuteczne.

    Należy zatem wziąć od tej osoby awizo i odebrać list na poczcie,
    ewentualnie poprosić tę osobę, aby poszła do urzędu i poleciła odesłać
    list z adnotacją "adresat tu nie mieszka", ewentualnie wraz z podaniem
    aktualnego adresu odbiorcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-10-03 11:06:28
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > O liście wiem od osoby, która mieszka pod tym adresem pod który
    > zaadresowany
    > był list.

    a dlaczego jesteś przekonany ,że to wezwanie jest do Ciebie?, "Kowalskich"
    w Polsce jest wielu ,a w twojej miejscowości może być kilkunastu i to
    wezwanie może dotyczyć innego "Kowalskiego" niż Ty , no chyba,że jesteś z
    jakijś przyczyny zainteresowany tym wezwaniem bo jesteś pewny ,że chodzi o
    Ciebie.
    Całkowicie nie zgadzam się z tym co pisze Liwiusz ,nigdy nie odbieraj
    żadenj przesyłki poleconej lub innej za poświadczeniem odbioru adresowanej
    nie do Ciebie , przeterminowanej , wysłanej na inny adres niż podałeś jako
    adres dla doręczeń , nie bądź uprzejmy i nie odbieraj przesyłek takich
    adresowanych do sąsiadów, a nawet do wspólokatora- jeżeli nie jesteś pewny w
    100 %czego ta przesyłka tak naprawę dotyczy. Odebranie takiej przesyłki może
    wywoływać skutki prawne i narazić prawdziwego adresata na poważne kłopoty.
    Jeżeli jesteś zainteresowany otrzymaniem takiej przesyłki , a ona nie
    została do ciebie prawidłowo doręczona to zanczy z poprawnym adrsem i
    nazwiskiem to napisz do tej instytucji , firmy ,że do dnia xx nie zostałeś
    zawiadomiony o dalszym biegu sprawy i wyśli to listem poleconym za zwrotnym
    poświadczeniem odbioru.

    akohoro

  • 6. Data: 2007-10-03 11:13:34
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    akohoro pisze:

> [...]
    > Odebranie takiej przesyłki może wywoływać skutki prawne i narazić
    > prawdziwego adresata na poważne kłopoty.

    Faktem jest, że przesyłka zwrócona do sądu z adnotacją "nie podjęto w
    terminie" jest uznana za doręczoną. Skoro sąd wysłał ją na zły adres, to
    pewnie jest w przekonaniu, że jest on poprawny.

    I jak najbardziej można później się powoływać, że doręczenia
    skutecznego nie było, ale czasem jest to trudne, lepiej wyłapywać takie
    błędy w zarodku.

    Przykład skrajny: nie odbieram błędnie zaadresowanej przesyłki z
    wyrokiem. Wyrok się uprawomacnia i komornik rozpoczyna egzekucję.

    Mam rację: mogę się odwoływać, udowadniać, że przeysłka nie została
    skutecznie doręczona. Tyle że niepotrzebnie komplikuję sprawę, a ponadto
    mam już zajęte konto bankowe.

> [...]
    > zostałeś zawiadomiony o dalszym biegu sprawy i wyśli to listem
    > poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

    Można i tak, pod warunkiem, że wiadomo o jaką sprawę chodzi.

  • 7. Data: 2007-10-03 11:21:35
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam rację: mogę się odwoływać, udowadniać, że przeysłka nie została
    > skutecznie doręczona. Tyle że niepotrzebnie komplikuję sprawę, a ponadto

    no właśnie skrajny przykład ta przesyłka adresowana np: Jan Kowalski ul
    aaaaaaa miasto opole
    i została odebrana a Ty mieszkasz :

    jan Kowalski ul aaaaaaa miasto Opole lubelskie

    no i panienka w sekretariacie nie wie ,ż e w Polsce jest Opole i Opole
    lubelskie , Brzeg i Brzeg dolny itp., i gdyby ten w Oplu postąpił tak jak ja
    mówię nie było by zajętego konta a tak będzie

    akohoro

  • 8. Data: 2007-10-03 11:33:14
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    akohoro pisze:

> [...]
    > aaaaaaa miasto opole
    > i została odebrana a Ty mieszkasz :
    >
    > jan Kowalski ul aaaaaaa miasto Opole lubelskie

    Odbieram i składam zarzuty, albo w inny sposób wyjaśniam sprawę. Poza
    tym jest jeszcze kod pocztowy.

    > no i panienka w sekretariacie nie wie ,ż e w Polsce jest Opole i Opole
    > lubelskie , Brzeg i Brzeg dolny itp., i gdyby ten w Oplu postąpił tak
    > jak ja mówię nie było by zajętego konta a tak będzie

    Ale warunkiem tego, aby panienka uznała pismo za niedostarczone jest
    jego odesłanie z adnotacją "adresat tu nie mieszka". W temacie tego
    wątku, jeśli listonosz zostawił awizo, to list zostanie odesłany z
    adnotacją "nie odebrano w terminie". Zatem w takim przypadku należy
    poprosić na poczcie o odesłanie z odpowiednią informacją, albo odebranie
    pisma, jeśli wiadomo do kogo jest adresowane. Wybór pozostawiam adresatowi.

  • 9. Data: 2007-10-03 12:16:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > pisma, jeśli wiadomo do kogo jest adresowane. Wybór pozostawiam adresatowi.

    Może u Ciebie działa inna poczta, ale u mnie tylko raz na kilkadziesiąt
    prób udało sie odesłać list polecony z adnotacją "Adresat nieznany".
    W pozostałych przypadkach PPzT uznała, że jej to po prostu nie obchodzi.
    Zostawia awizo i odsyła jako niepodjęty.

    M.

  • 10. Data: 2007-10-03 12:30:00
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > W pozostałych przypadkach PPzT uznała, że jej to po prostu nie obchodzi.
    > Zostawia awizo i odsyła jako niepodjęty.

    Tak to jest z pocztą polską. U mnie normalnie daję awizo, sam na
    kopercie robię adnotację i przesyłka wraca. Może warto by jakąś skargę
    napisać? Przez takie zachowanie naprawdę mogą być duże nieporozumienia...