    From: Pyrtek <u...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wejście do budynku z ominięciem domofonu ?
    Date: Tue, 18 May 2010 10:21:50 +0200

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Pyrtek" <u...@n...com> napisał
    >
    > Zależy w jaki sposób. Nie zawsze wyczerpuje znamion tego przepisu.
    > Dopóki nas nikt nie wyprosi albo wejście nie będzie miało gwałtownego,
    > podstępnego charakteru.
    > Aby wypełnić znamiona tego przepisu musi być "wdarcie się" (siłą,
    > forsując zabezpieczenie, podstępem) albo odmowa opuszczenia po żądaniu
    > tego. Musi być też wyraźna wola dysponenta zakaująca wchodzenia tam.
    > Wyrok z dnia 26 kwietnia 2007 r. Sąd Apelacyjny w Katowicach (II AKa
    > 57/07) "Pojęcie "wtargnięcia do mieszkania" obejmuje wszelkie formy
> [...]

    Uprzejmie dziękuję za bardzo rzeczowe wyjaśnienie tematu.

    Rozumiem zatem, że prawo nie jest tu ścisłe i należałoby intruza
    wylegitymować i ew. pozwać cywilnie, aby wysłuchać co sąd ma do
    powiedzenia. Pożytek z tego niewielki. Kropla w morzu.

    Wg mojej interpretacji wykorzystanie faktu otwartych drzwi, gdy ktoś
    inny wychodzi - jest "podstępem". [Dodam w uzupełnieniu, że wisi na
    drzwiach kartka "budynek prywatny - intruzom zakaz" (w skrócie).
    Wola jest wyrażona wystarczająco przez zainstalowanie domofonu i
    samozamykacza (z zatrzaskiem i bez klamki z zewnątrz oczywiście).

    Teraz proszę Cię, podpowiedz czego guglać i w czym na temat "zatrzymania
    osoby podejrzewanej (przeze mnie) o dokonanie powyższego przestępstwa."
    LEXa nie mam :)

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.