    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ważne zobowiązanie spłaty?
    Date: Mon, 7 Apr 2003 13:49:36 +0200

    | -i tu chyba pojawia się problem-wpis w księdze to ma siostra,kolega
    | egzekwować cokolwiek może tylko na podstawie tego zobowiązania-wiec
    | jak to nie jest żadna adnotacja przy wpisie w księdze to nic z tego?

    Moim zdaniem tak. Mogę się mylić.

    | -wogole to takie zobowiązanie ma jakakolwiek moc prawna-jak wcześniej
    | pisałem wydaje się ze nie skoro jedynymi podpisami sa tylko podpisy
    | obdarowanych...?

    W końcu to siostra miała coś mu dać, a nie matka. Podpis maku ma niewiele
    tutaj do rzeczy.

    | -----------
    | No to fajnie. Musiał często bywać u rodziców, skoro takie dokumenty
    | musieli
    |
    | -fakt nie bywał często,dzieli ich prawie cala długość kraju a urlopu
    | za dużo nie miął..

    Bywa.

    | --------
    |
    | Pewnie można. Chciałbym tu jednak podnieść, że wolą matki było, by
    | siostra
    |
    | -jasne w wypadku darowizny muzykuje po prostu ona i tyle,czyli
    | reasumując-jak użytkuje nie mamy żadnych podstaw i sposobów by
    | egzekwować sprzedaż,natomiast w wypadku takowej moznaby cos
    | popróbować wywalczyć tyle ze samo tego rodzaju zobowiązanie "z
    | niedociągnięciami"(brak wpisu notariusza etc.) wystarczy?-ew.jak
    | sformułować podstawę roszczeń...

    W wypadku darowizny uzyskuje obdarowany, a nie siostra (bo to darowizna jest
    właśnie). Do sprzedaży jej zmusić raczej nie można, przynajmniej w sposób
    prawny. Jak sprzeda, to jej oświadczenie ma moc zobowiązania. Ponieważ jest
    pisemne, więc na tej podstawie można ją nawet pozwać do sądu.

    | A gdy sprzedaż będzie ale już nie zrobi tego ona a dzieci na które
    | przepisze.....?

    No cóż, żadne z dzieci zobowiązania na siebie nie przyjmowało. Zobowiązania
    matki dzieci w tym wypadku nie wiążą