  • 1. Data: 2006-03-01 19:02:57
    Temat: walka z PZU - oc komunikacyjne
    Od: "mariusz" <s...@w...pl>

    Witam
    Mam prosbę czy zna ktos jakies orzeczenia sądowe w sprawie terminu wypłaty
    odszkodowania- wiem że standartowo 30 dni ale sprawca wypadku wskazany przez
    policje nie zgadza się i sprawa trafiła do sądu. A sądy mają czas, a ja nie.
    Na stronie rzecznika ubezpieczonych znalazłem taką opinię :

    "Zdarza się również, że zakład wstrzymuje wypłatę odszkodowania do czasu
    rozstrzygnięcia sprawy przez prokuratora lub sąd karny. Takie działanie
    pozostaje w sprzeczności z literą prawa - zakład ubezpieczeń nie może
    oczekiwać na wyjaśnienia w/w organów jest zobowiązany do terminowej
    likwidacji szkody z całym zaangażowaniem całego swojego aparatu. Jeżeli
    zakład ubezpieczeń wstrzymuje wypłatę odszkodowania powołując się na
    oczekiwanie na ustalenia prokuratury lub sądu karnego narusza w ewidentny
    sposób prawo co skutkuje po stronie poszkodowanego możliwością domagania się
    odsetek z tytułu zwłoki."

    wszystko fajnie ale brakuje mi tu konkretnej podstawy prawnej na którą można
    by sie powołać.
    Może ktos miął takie zdarzenie albo zna jakąś stronkę wyrok itp.

    Pozdrawiam
    Mar

  • 2. Data: 2006-03-01 19:22:36
    Temat: Re: walka z PZU - oc komunikacyjne
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mariusz napisał(a):
    > wszystko fajnie ale brakuje mi tu konkretnej podstawy prawnej na którą można
    > by sie powołać.
    > Może ktos miął takie zdarzenie albo zna jakąś stronkę wyrok itp.

    zna, stronę rzecznika :)
    wyrok III CKN 1105/98

    KG

  • 3. Data: 2006-03-01 19:30:47
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witam

    Analizując to co napisałeś to sprawa została skierowana do Sądu Grodzkiego
    (w celu ustalenia sprawcy), a zatem nie ma na chwilę obecną winnego i o tym
    kto jest sprawcą zadecyduje Sąd. Jeżeli nie ma winnego to nie ma podstaw do
    uznania Twoich roszczeń. Myślę, że powoływanie sie na wyroki w podobnych
    sprawach jest niewłaściwe, gdyż może ono dotyczyć innych powodów skierowania
    sprawy (górwnie do Prokuratury) ze względu na fkat zaistnienia przestępstwa,
    a nie wykroczenia i wtedy jak najbardziej można wypłacić odszkodowanie mając
    pewność, iz Sąd będzie rozstrzygał nie o tym kto jest winny, a jaką kare ma
    dostać.

    Pozdrawiam Sławek

  • 4. Data: 2006-03-01 20:07:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Slawek napisał(a):
> [...]
    > pewność, iz Sąd będzie rozstrzygał nie o tym kto jest winny, a jaką kare ma

    Zaraz, sąd zawsze rozstrzyga o winie - konkretnej osoby - a nie tylko o
    karze. Poza tym czym różni się decyzja o skierowaniu aktu oskarżenia od
    skierowania wniosku o ukaranie i w ogóle postępowanie o wykroczenie od
    postępowania karnego?

    KG

  • 5. Data: 2006-03-02 10:33:42
    Od: "dzynek" <dzynex(weż tu wytnij NO SPAM)@hot.pl>

    witam
    nie wiem czy podobna sytuacja ale rozwiazana została pomyslinie
    wypadek-gośc nie przyjął mandatu(policja wskazała jego wine)sprawa w sadzie
    grodzkim ,a auto naprawione z mojego ac -nastepnie po sprawie (uznany za
    winnego)moja ubezpieczalnia ściągnęła sobie kasę z ubezpieczenia gościa

  • 6. Data: 2006-03-02 20:53:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    dzynek wrote:
    > nie wiem czy podobna sytuacja ale rozwiazana została pomyslinie
    > wypadek-gośc nie przyjął mandatu(policja wskazała jego wine)sprawa w sadzie
    > grodzkim ,a auto naprawione z mojego ac

    Niepodobna. Do wypłaty z AC nie ma znaczenia kto jest winny, przy OC
    owszem.

  • 7. Data: 2006-03-03 11:36:57
    Od: "mariusz" <s...@w...pl>

    > zna, stronę rzecznika :)
    > wyrok III CKN 1105/98
    >
    > KG

    Wielkie dzieki mam nadzieje że wystarczy.
    Mar