    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uwaga na system ratalny GE Money Bank
    Date: Wed, 25 Feb 2009 20:51:53 -0600

    mariuszmo wrote:

    > Pamietaj, że nikt nie zabroni mi wyrażać opini o danym produkcie
    > dostępnym w ofercie publicznej na rynku
    > lub skierować pism do odpowiednich instytucji.

    oczywiscie, byleby zgodne z prawdą i o ile to potrafisz potem wykazać.

    więc np. na początek wykaż, że słusznie nazwałeś ich lichwiarzami,
    poprzez wykazanie, że ich oprocentowanie jest np poziomie nazywanym
    lichwiarskim, poprzez np. wykazanie, że jest wyższe niż dozwolone w ustawie.

    Jesli potrafisz, super. Jeśli nie odszczekaj, że są lichwiarzami.

    > rozumiem skąd co się wzięło po kolei, zrozumiałem też po tej nauczce, że
    > ten "bank" ten żyje z nieuwagi klientów
    > i dorabia sobie sporą kasę sprytnie skonstruowanym systemem kar, gdzie
    > ryzyko wpadniecia w taką pułapkę
    > jest bardzo ale to bardzo prawdopodobne. Jeśli zdecyduje się
    > poinformować o tym ewentualnych przyszłych konsumentów
    > wyrazam tylko swoją opinię o danym produkcie dostępnym na rynku

    oczywiscie, jak najbardziej masz prawo opisać jak wpadłeś w system
    samonapędzających sie kar.

    > moje
    > prawo, jak zauważyłeś zapewne
    > pismo zawierało dość sporo ironii.

    oby oni nie byli zdania, że działałeś na ich szkodę.

    > Zdefiniuj pojecie lichwy? Przy obecnej ustawie limitującej dopuszczalne
    > oprocentowanie jak sam napisałeś lichwiarz też musi
    > ukrywać swoje dodatkowe dochody w różnych opłatach więc tu definicji
    > jest tysiące.

    Czy one były tobie nieznane, lub w jakikolwiek inny sposób ukryte?

    > Zresztą co zyskałby bank podając mnie do sądu?

    to, że nie będziesz więcej tego rozgłaszał.

    > zapewne tylko strzał w
    > swoje kolano bo sprawa dopiero wtedy by została nagłośniona.

    uwierz mi, z ich PR wyszedłbyś tylko na wariata, jeszcze jednego
    klienta, który nie rozumie co podpisuje.

    W telewizji natychmiast pojawiła by się relacja ich rzecznika, że mimo,
    że to jest twoja wina bo nie zorzumiałeś zapisów, ale oni przyznają się
    do faktu, że zapisy są skomplikowane i obiecują je uprościć a tobie
    oczywiście jako stałemu klientowi darowują wszystkie naliczone opłaty.

    Z drugiej strony w pozwie żądaliby 10 razy tyle za utracone korzyści.
    Tylko tego w relacji by już nie było.