  • Data: 2010-12-03 21:44:10
    Temat: Re: utrzymanie prywatnej drogi
    Od: RadekNet <r...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.11.2010 09:38, Andrzej Lawa pisze:
    > Mam pytanie w sprawie utrzymania prywatnej drogi... Droga należy do
    > człowieka, który sprzedawał działki, jest na niej służebność dla 4 działek.
    >
    > Jak sobie zeszłej zimy szperałem po przepisach, odniosłem wrażenie, że
    > to ten właściciel ma obowiązek utrzymać drogę (nawierzchnia, odśnieżanie
    > itepe).
    >
    > Wczoraj jednak usłyszałem od "strony trzeciej" teorię, że "chyba to
    > użytkownicy mają obowiązek o nią zadbać". Czy coś się ostatnio zmieniło,
    > czy może coś przegapiłem?

    Przez moja dzialke rowniez idzie sluzebnosc nieodplatna i rowniez
    sasiedzi chcieli na nas wymusic odsniezanie. Skonczylo sie na tym, ze
    samodzielnie dokopuja sie do naszych sladow a potem jak Bog da - albo
    jada albo odkopuja dalej. Z uwagi na uwarunkowania sasiedzkie wspolne
    wynajecie traktora do osniezania nie wchodzi w gre, my wyjezdzamy zwykle
    bez problemu, wiec sorry ...
    Natomiast mysle, ze u Was zrzuta na traktor to swietny pomysl. Koszty
    nieduze, a wygoda wielka. Albo odsniezarka i dyzury sasiedzkie.

    > Swoją szosą dlaczego ten uparciuch w cholerę nie odda tej drogi gminie??
    > Zysku z niej żadnego nie ma, podatek musi płacić a nikt od niego samej
    > drogi nigdy nie kupi...

    U nas za X lat jest szansa na droge z drugiej strony. Moze on tez na to
    liczy? No i czasami nie da sie oddac "drogi" gminie, kiedy jest za waska
    (nasz przyklad).

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk