  • 1. Data: 2010-10-11 09:30:34
    Temat: ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych
    Od: jQ <j...@g...com>

    W nieruchomości, której zarząd niedawno przejąłem, od samego powstania
    - czyli jakieś 2,5 roku - ma swój osprzęt pewna firma, komercyjnie
    świadcząca dostęp do telewizji satelitarnej i internetu. Do tej pory
    działa bez żadnej umowy. Kilka dni temu, przy okazji wystawienia im
    przez wspólnotę mieszkaniową rachunku za energię elektryczną,
    poruszyłem kwestię odpłatności za wykorzystanie pomieszczenia
    gospodarczego na ich osprzęt i miejsca na dachu na anteny.
    Stwierdzili, że oni dostarczają usługi telekomunikacyjne dla
    mieszkańców, i powołując się na art. 33 pkt 2. ustawy o wspieraniu
    rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych powinniśmy im udostępnić
    nieodpłatnie możliwość umieszczenia sprzętu w budynku. Tymczasem mi
    wydaje się, że punkt ten dotyczy przypadków świadczenia tzw. usług
    publicznych,jak np. TPSA a nie usług komercyjnych. Kto ma rację?

  • 2. Data: 2010-10-11 22:57:19
    Od: M <m...@g...com>

    On 11 Paź, 11:30, jQ <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > wydaje się, że punkt ten dotyczy przypadków świadczenia tzw. usług
    > publicznych,jak np. TPSA a nie usług komercyjnych. Kto ma rację?

    TPSA jest tak samo publiczną i komercyjną firmą jak każda inna...
    Jeśli ta pewna firma ma legalną działalność telekomunikacyjną
    (zarejestrowaną w UKE), ma te same prawa (i obowiązki) - czyli mają
    rację.
    Przepis ma umożliwić mieszkańcom realny wybór dostawcy usług - by nie
    było tak, że np. prezes spółdzielni umawia się z "jedynie słuszną"
    firmą i nie wpuszcza żadnej innej.