  • 1. Data: 2010-10-10 20:55:34
    Temat: Zawyzone rachunki za prad - jak odzyskac kase
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Witam,

    Problem nie dotyczy mnie, lecz niezmiernie mnie zainteresowal. Otoz sasiadka
    mojej tesciowej przy okazji awarii prądu odkryla, ze przez 12 lat klatka
    schodowa, piwnica, domofon byly podpiete pod jej licznik :)

    Nie pytajcie mnie dlaczego nie dociekala skad rachunki ok 200zl/mies
    (mieszkanie ponad 100m2). Po wymianie korespondencji z zarzadca wspolnoty
    mieszkaniowej, ich stanowisko jest nastepujace - zwroca roznice za ostatnie
    5 lat bo reszta jest przedawniona. Zwroca 600zl (czyli 10zl/mies) bo tyle im
    wyszlo na podstawie zuzycia w sasiadnim bloku.

    Czy aby na pewno dla starszych nadplat weszlo przedawnienie? Jesli tak to
    jak je liczyc? Ostatnia przedawniona faktura za ktorą nie zwroca to ta z
    terminem platnosci ponad 5 lat wstecz od zgloszenia problemu do zarzadcy?

    Jak podwazyc wyliczenie 10zl/mies, skoro babce rachunki spadly prawie o
    polowe? Zreszta nawet golym okiem taki koszt oswietlenia bloku wydaje sie
    nierealny (2 klatki, 4 pietra).

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 2. Data: 2010-10-10 21:35:38
    Temat: Re: Zawyzone rachunki za prad - jak odzyskac kase
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-10 22:55, Kenny pisze:

> [...]
    > to jak je liczyc? Ostatnia przedawniona faktura za ktorą nie zwroca to
    > ta z terminem platnosci ponad 5 lat wstecz od zgloszenia problemu do

    10 lat

    > Jak podwazyc wyliczenie 10zl/mies, skoro babce rachunki spadly prawie o
    > polowe? Zreszta nawet golym okiem taki koszt oswietlenia bloku wydaje
    > sie nierealny (2 klatki, 4 pietra).

    10 zł miesięcznie to jakieś 25 kWh, czyli 1 żarówka 60-watowa paląca się
    14 godzin dziennie. Jeśli jest tam np. 10 żarówek, to 83 minuty
    dziennie łącznego świecenia.
    100 zł miesięcznie, to 10-krotnie dłuższe czasy, a nie sądzę, żeby
    żarowki na klatkach paliły się non-stop przez 14 godzin dziennie.

  • 3. Data: 2010-10-11 07:20:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > 100 zł miesięcznie, to 10-krotnie dłuższe czasy, a nie sądzę, żeby żarowki
    > na klatkach paliły się non-stop przez 14 godzin dziennie.

    Babka na prawo zarobić na tym, że z jej prądu korzystano a nie tylko
    otrzymać zwrot poniesionego kosztu

  • 4. Data: 2010-10-11 07:29:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2010 09:20, niusy.pl pisze:

    > Babka na prawo zarobić na tym, że z jej prądu korzystano a nie tylko
    > otrzymać zwrot poniesionego kosztu

    Mmmm... A wiesz, że na sprzedaż prądu elektrycznego trzeba mieć koncesję?

    Zatem może to być wyłącznie odszkodowanie (pokrycie poniesionych strat
    finansowych), a nie jakiś zarobek.

  • 5. Data: 2010-10-11 08:26:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/11/2010 2:20 AM, niusy.pl wrote:

    > Babka na prawo zarobić na tym, że z jej prądu korzystano a nie tylko
    > otrzymać zwrot poniesionego kosztu

    tak?

  • 6. Data: 2010-10-11 09:22:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > 100 zł miesięcznie, to 10-krotnie dłuższe czasy, a nie sądzę, żeby
    > żarowki na klatkach paliły się non-stop przez 14 godzin dziennie.

    U mnie na klatkach sświatło zapala sięautomatycznie na całą noc.
    Znam wiele domów, gdzie jest podobnie.

    MJ

  • 7. Data: 2010-10-11 10:45:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 22:55:34 +0200, Kenny napisał(a):

> [...]
    > mojej tesciowej przy okazji awarii prądu odkryla, ze przez 12 lat klatka
    > schodowa, piwnica, domofon byly podpiete pod jej licznik :)

    To dolicz jeszcze parę "obwodów" od sąsiadów, którym wydawało się ze
    wpinają się w administracyjne obwody ;)

  • 8. Data: 2010-10-11 11:28:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4cb2bcef$...@n...home.net.pl...

    > Zatem może to być wyłącznie odszkodowanie (pokrycie poniesionych strat
    > finansowych), a nie jakiś zarobek.

    odszkodowanie, ale predzej liczone na podstaiwe roznicy rachunkow jakie
    placila, a nie widzimiesie zarzadcy

  • 9. Data: 2010-10-11 11:46:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2010 13:28, szerszen pisze:

    > w wiadomości grup dyskusyjnych:4cb2bcef$...@n...home.net.pl...

    > odszkodowanie, ale predzej liczone na podstaiwe roznicy rachunkow jakie
    > placila, a nie widzimiesie zarzadcy

    Ewentualnie innych dających się uzasadnić wyliczeń. Plus odsetki. Ale na
    pewno żaden zarobek.

  • 10. Data: 2010-10-11 13:47:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>