  • 1. Data: 2003-05-18 09:22:49
    Temat: ustalenie stosunku
    Od: "Justyna" <j...@n...o2.pl>

    Witam wszystkich,
    Piszę jeszcze raz bo tamto gdzieś zniłko ...
    Chciałam się zwrócić do Was z prośbą o radę... mianowicie mój mąż swego
    czasu (ponad rok temu) pracował w pewnej firmie na umowę zlecenie zawieranej
    z miesiąca na miesiąc.... i tak przez 1,5 roku. Namawiałam go żeby pozwał
    firmę do sądu o ustalenie stosunku pracy ale dotąd się nie zebrał...
    postanowiłam sprawę wziąc w swoje ręce.
    I teraz pytanie czy mamy szanse na ustalenie stosunku pracy i ewentualnie co
    później możemy żądać...
    Z góry wielkie dzięki
    Justyna

  • 2. Data: 2003-05-18 09:27:01
    Temat: Re: ustalenie stosunku
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sun, 18 May 2003 11:22:49 +0200, Justyna napisał/napisała:
> [...]
    > postanowiłam sprawę wziąc w swoje ręce.
    > I teraz pytanie czy mamy szanse na ustalenie stosunku pracy i ewentualnie co

    Najlepiej to zadzwonic do UP i sie wszystkiego dowiedziec...
    Z tego co mi powiedzieli, to sie nie zajmuja umowami (o dzielo,zlecenie) i
    takie sprawy trwaja dosc dlugo.
    IMHO nie warto w dzisiejszych czasach rezygnowac w tak glupi sposob z pracy,
    lepiej dogadac sie z pracodawca..

    --
    * najbliższy seks po 30. sierpnia * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2003-05-18 19:46:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Po pierwsze proponuję kontakt z Sądem Pracy, albo Państwową Inspekcją Pracy,
    by ustalić, czy umowa nosiła charakter umowy o pracę. Sam fakt, że umowa
    jest zawierana kolejno przez 1,5 roku nie stanowi podstawy do uznania jej za
    umowę o pracę. To przede wszystkim zależy od treści umowy. Głównie od
    rodzaju wykonywanej pracy.

    Jeśli nabierzecie pewności, że jest to umowa o pracę, to najwłaściwszą drogą
    będzie sąd pracy. Pozwać pracodawcę. To nic nie kosztuje. I raczej radziłbym
    się pospieszyć, poneiważ okres przedawnienia biegnie nieubłaganie.

  • 4. Data: 2003-05-19 15:06:46
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    za
    > umowę o pracę. To przede wszystkim zależy od treści umowy. Głównie od

    a ja bym powiedział, że od "sposobu" wykonywanej pracy, czyli np. czy ma
    kierownika (stały dozór) na sobą, pracuje w miejscu i na sprzęcie
    zleceniodawcy ( tu chyba powinno się powiedzieć pracodawcy :) ), itd.
    czy inni nie będą się bali zeznawać, itd.