    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ustalenie kontaktow z dzieckiem - jakie zasady - pilne !
    Date: Wed, 04 Jan 2012 19:56:21 +0100

    W dniu 2012-01-03 19:09, news pisze:
    > rozstalam sie 3 miesiace temu z partnerem (okazal sie podrecznikowym
    > przykladem psychopaty - jesli ktos ma watpliwosci prosze odwolac sie do
    > zrodel klinicznych i zrozumiec czym jest zycie podatnej na manipulacje
    > kobiety u boku psychopaty)
    A przepraszam że zapytam: to wszyło tak nagle, akurat 2-3 miesiące po
    urodzeniu dziecka?

    > z ktorym mam 6 miesieczne niemowle, nie
    > jestesmy malzenstwem, w warunkach "pseudorodzinnych" udalo mi sie
    > wytrwac z nim zaledwie 2 miesiace po urodzeniu syna
    Jesteś pewna, że nie przeżywasz jakiegoś przedłużającego się stanu depresji?

    > ojcu kontaktow z dzieckiem, jednakze on nie stosuje sie do zadnych regul
    > (choc wie, jakie dziecko ma pory karmienia, kiedy spi w ciagu dnia,
    > spacer, kiedy idzie sie kapac i spac - a trzymam sie tego niezmiernie
    > skrupulatnie) - ten facet ma mozliwosc przyjechac po pracy np.
    > posiedziec z maluchem godzinę, wykapac go, itp albo w weekendy zabrac na
    > spacer ale wszytko co robi polega na uprzykrzeniu mi zycia i zaburzeniu
    > jakiejkolwiek harmonii bycia matką.
    A może Ty zaburzasz mu harmonię bycia ojcem, cokolwiek by to znaczyło? :-)

    > pal licho, ide mu na kompromis ale
    > ostatnio wypalil, ze chce zaczac zabierac syna na weekendy do swojego
    > wynajetego mieszkania (a dokladniej mowiac meliny)
    Znów przepraszam: spotykałaś się 3 lata i wreszcie zaszłaś w ciążę z
    facetem, który mieszka w melinie, który to fakt jak widzę Ci
    przeszkadza? Czy może melina pojawiła się razem z psychozą partnera?

    > przewiduje szybkie zwrocenie sie do sadu o ograniczenie mu wladzy
    > rodzicielskiej i ustalenie kontaktow, interesuje mnie jednak jakie mam w
    > obecnej chwili prawa i obowiazki w tym zakresie ?
    W tej chwili masz prawo, ale i obowiązek jakoś dogadać się z partnerem,
    zwłaszcza, że jak rozumiem on nie wypiera się dziecka, a nawet chce się
    nim zajmować. Dziecko nie jest _Twoje_, ba! ono nie jest nawet rzeczą
    :-> i radzę ten fakt zaakceptować. Dziecko będzie Cię łączyć z
    "psychopatą" już przez resztę życia i dla dobra tego dziecka powinniście
    się jakoś porozumieć, przy czym "porozumieć" nie koniecznie musi
    oznaczać wspólne życie.

    Maciek