  • 1. Data: 2006-11-28 14:32:58
    Temat: Jotte ... ??????
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Jotte cięliśmy się i kopali w temacie urlopu na żądanie. Potyczki słowne z
    Tobą cenię sobie nadzwyczaj wysoko. Chciałeś abym dał znać o tym jak znajdę
    rozwiązanie po mojej myśli ....... mam ..... mam :)))))))))))))))))))))

    Urlop na żądanie - kiedy pracownik powinien zawiadomić pracodawcę
    13 listopada 2006 r. zapadł wyrok Sądu Najwyższego dotyczący momentu, w
    którym pracownik powinien zgłosić urlop na żądanie (I PK 128/06). Sąd
    Najwyższy orzekł, że wniosek o udzielenie urlopu na żądanie pracownik
    powinien złożyć w dniu jego rozpoczęcia i to jeszcze zanim zacząłby pracę.

    Wyrok jest bardzo korzystny dla pracodawcy, ponieważ do tej pory panowało
    przekonanie, że pracownik może złożyć żądanie wykorzystania urlopu
    najpóźniej do końca roboczej dniówki. Jeżeli więc pracuje od 9.00 do 17.00,
    mógł zatelefonować do pracodawcy nawet o 16.45 i oświadczyć, że bierze na
    ten dzień urlop na żądanie, a pracodawca - z zasady - musiał mu tego urlopu
    udzielić. Jeśli pracownik pracował na zmiany i jego grafik przewidywał pracę
    od 6.00 do 14.00, mógł zadzwonić do pracodawcy dopiero przed 14.00 i zgłosić
    na ten dzień urlop na żądanie.

    Teraz Sąd Najwyższy uzasadniając wyrok, wyraźnie zaznaczył, że nie może być
    tak, że pracownik nie stawia się do pracy i nie informuje o tym przełożonego
    przez cały dzień. Pracodawca nie mógłby wówczas nic zaplanować z obawy, że
    niespodziewane absencje pracowników uniemożliwią mu realizację planów.

    Pracownik powinien więc zgłosić zamiar wykorzystania urlopu na żądanie przed
    swoją roboczą dniówką. Oczywiście, jeśli nie będzie mógł dodzwonić się do
    szefa przed swoimi godzinami pracy, powinien to uczynić niezwłocznie, zaraz
    po rozpoczęciu się godziny, w której powinien zacząć pracować. Jeżeli więc
    pracuje od 9.00 do 17.00, powinien zgłosić urlop na żądanie przed godz.
    9.00. Jeśli jednak nie będzie to możliwe (np. nie będzie jeszcze szefa w
    firmie lub szef nie dysponuje służbowym telefonem komórkowym), pracownik
    powinien do niego zatelefonować niezwłocznie po godz. 9.00.

    hihihiihihihihhihihi

    poza wszystkim za mną idzie logika :)))))))))))

    pozdrawiam

    fart

    herbi ...... powinienem napisać ..... ty zbuku i miałem rację ??????

    czepiasz się mnie i uważasz, że pieprze lub .... VI z 10 przykazań .... ale
    to ja tłuczku obolały mam rację ....

    :))))))

    jak zwykle

  • 2. Data: 2006-11-28 14:46:12
    Temat: urlop na żądanie
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Tue, 28 Nov 2006 15:32:58 +0100, fart napisał(a):

> [...]
    > rozwiązanie po mojej myśli ....... mam ..... mam :)))))))))))))))))))))
    (...)
    > poza wszystkim za mną idzie logika :)))))))))))

    Masz rację, był taki wyrok.
    Jakbyś jeszcze dał normalny temat to by był mniejszy bajzel.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2006-11-28 14:55:01
    Temat: Re: Jotte ... ??????
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > swoj? robocz? dniówk?. Oczywi?cie, je?li nie b?dzie móg? dodzwoniae si? do
    > szefa przed swoimi godzinami pracy, powinien to uczyniae niezw?ocznie, zaraz
    > po rozpocz?ciu si? godziny, w której powinien zacz?ae pracowaae. Je?eli wi?c
    > pracuje od 9.00 do 17.00, powinien zg?osiae urlop na ??danie przed godz.
    > 9.00. Je?li jednak nie b?dzie to mo?liwe (np. nie b?dzie jeszcze szefa w
    > firmie lub szef nie dysponuje s?u?bowym telefonem komórkowym), pracownik
    > powinien do niego zatelefonowaae niezw?ocznie po godz. 9.00.

    Wyrok może słuszny, ale bardzo niepraktyczny. Jeśli cała firma (łącznie z
    kierownikiem, dyrektorem i kadrowcem) zaczyna pracę o 8.00 to kogo i jak
    można powiadomić przed godziną 8.00?

  • 4. Data: 2006-11-28 14:59:15
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message

    > Wyrok może słuszny, ale bardzo niepraktyczny. Jeśli cała firma (łącznie z
    > kierownikiem, dyrektorem i kadrowcem) zaczyna pracę o 8.00 to kogo i jak
    > można powiadomić przed godziną 8.00?

    Można pogadać z Elą Magnetofon i zostawić wiadomość, tudzież zadzwonić
    "niezwłocznie" po 8.
    Bardzo sensowny wyrok, bo skoro nie idziesz do pracy to już o tym wiesz, że
    bierzesz urlop, więc dlaczego nie powiadomić o tym pracodawcy od razu tylko
    dopiero za 8 godzin.

  • 5. Data: 2006-11-28 15:17:18
    Temat: Re: urlop na żądanie
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Jakbyś jeszcze dał normalny temat to by był mniejszy bajzel.
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd

    Olgierd ....... ?????? .. a Ty masz na imię Jotte ??????
    kude mole :)))))))

    Ja to puściłem przede wszystkim Jottemu :)))))
    a że se reszta poczyta .... . nooooo pozwalam :))))

    pozdrawiam
    fart

  • 6. Data: 2006-11-28 15:21:27
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Wyrok może słuszny, ale bardzo niepraktyczny. Jeśli cała firma (łącznie z
    > kierownikiem, dyrektorem i kadrowcem) zaczyna pracę o 8.00 to kogo i jak
    > można powiadomić przed godziną 8.00?

    Wieszzzzzzzzz
    są jeszcze małe firmy ... takie tycie tycie :))))

    dwa, trzy pracowniki i jeden pracoholik :)))
    i oni mają kontakt ze sobą non stop przez płot :))))

    nie pacz przez pryzmat wielkiej firmy :))))
    tylko w wielkich firmach po fajrancie kierownik ma z reguły wszystko w
    d00pie :))

    pozdrawiam
    fart

  • 7. Data: 2006-11-28 15:32:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Bardzo sensowny wyrok, bo skoro nie idziesz do pracy to już o tym wiesz,
    > że bierzesz urlop, więc dlaczego nie powiadomić o tym pracodawcy od razu
    > tylko dopiero za 8 godzin.

    bo przewaznie ;) dopiero wtedy wzrok mu sie zaczyna (takiemu delikwentowi)
    ogniskowac i jest w stanie zlokalizowac telefon, nie mowiac juz o
    przypomnieniu sobie numeru i jego wystukaniu :)

  • 8. Data: 2006-11-28 15:50:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał

    > Olgierd ....... ?????? .. a Ty masz na imię Jotte ??????
    > kude mole :)))))))
    >
    > Ja to puściłem przede wszystkim Jottemu :)))))

    To trzeba było słać na priva.

  • 9. Data: 2006-11-28 18:47:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *szerszen* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > bo przewaznie ;) dopiero wtedy wzrok mu sie zaczyna (takiemu delikwentowi)
    > ogniskowac i jest w stanie zlokalizowac telefon, nie mowiac juz o
    > przypomnieniu sobie numeru i jego wystukaniu :)

    Swego czasu w mojej poprzedniej firmie kierownik poprosił babkę o
    wyjaśnienie NN-ki. Szło tak: "zjadłam zupy grzybowej, po krótej źle
    się poczułam, więc wypiłam kilka kieliszków wódki, po których nadal
    się źle czułam, więc nie mogłam się wstawić do pracy".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2006-11-28 20:13:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    fart napisał(a):

> [...]
    > Najwyższy orzekł, że wniosek o udzielenie urlopu na żądanie pracownik
    > powinien złożyć w dniu jego rozpoczęcia i to jeszcze zanim zacząłby pracę.

    I do tergo trzeba było SN. Ktoś rozsądny myślał inaczej?

    > Wyrok jest bardzo korzystny dla pracodawcy, ponieważ do tej pory panowało
    > przekonanie, że pracownik może złożyć żądanie wykorzystania urlopu
    > najpóźniej do końca roboczej dniówki.

    Ciekawe gdzie panowało takie przekonanie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam