  • 1. Data: 2004-10-20 21:09:45
    Temat: unieważnienie małżeństwa
    Od: "Dominika" <domisia21@tnijto_poczta.onet.pl>

    hm... sprawa wygląda następująco
    małżeństwo nie skonsumowane
    ślub był konkordatowy

    jak można unieważnić takie małżeństwo? czy trzeba wtedy brać rozwód cywiny?
    jeśli NTG to przepraszam

    Domik

  • 2. Data: 2004-10-20 21:49:36
    Temat: Re: unieważnienie małżeństwa
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Dominika <domisia21@tnijto_poczta.onet.pl> w poscie
    news:cl6k6o$a7m$1@news.onet.pl napisal, co nastepuje:

    > hm... sprawa wygląda następująco
    > małżeństwo nie skonsumowane
    > ślub był konkordatowy
    >
    > jak można unieważnić takie małżeństwo? czy trzeba wtedy brać rozwód
    > cywiny? jeśli NTG to przepraszam

    Malzenstwo konkrdatowe to takie dwa w jednym, ale w druga strone juz trzeba
    zalatwiac kazde z osobna:
    uniewaznienie malzenstwa koscielnego w kurii
    a z cywilnym walczyc w sadzie

    Pozdrawiam
    SDD

    PS. A z ciekawosci? Dlaczego nie skonsumowane ? :)

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 3. Data: 2004-10-20 22:33:13
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *SDD* wrote in <news:cl6mi2$5ge$1@news.onet.pl> :

    > PS. A z ciekawosci? Dlaczego nie skonsumowane ? :)

    Pewnie jak to w życiu - termin przydatności do spożycia się skończył i
    teraz nikt nie chce tego niezjadliwego towaru. ;))

    --
    Dlaczego Bill Gates jest najbogatszym człowiekiem na świecie? - Bo za
    błędy się płaci.

  • 4. Data: 2004-10-21 06:24:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dominika" <domisia21@tnijto_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > jak można unieważnić takie małżeństwo?

    chyba raczej jak sie rozwiesc :)
    uniewaznic malzenstwo jesli wogole w polsce mozna, to w jakims bardzo
    krotkim czasie po slubie, (krotkim to oznacza dni albo tygodnie)

    musisz zatem wziac teraz przynajmnije rozwod cywilny, czyli sprawa w sadzie
    i trwa to minimum kilka miesiecy, pod warunkiem ze obie strony chca tego
    samego i sa zgodne, rozwod koscielny jesli ci na tym zalezy, to porazka,
    ciagnie sie latami, wywalane na wierzch sa wszystkie syfy bo ksiezulki to
    uwielbiaja :)

  • 5. Data: 2004-10-21 07:08:11
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    rozwod koscielny jesli ci na tym zalezy, to porazka,
    > ciagnie sie latami, wywalane na wierzch sa wszystkie syfy bo ksiezulki
    > uwielbiaja :)

    wlasnie w kosciele chyba nie ma czegos takiego jak rozwód tylko wlasnie
    unieważnienie małżeństwa

  • 6. Data: 2004-10-21 07:14:44
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Galis napisał
    > wlasnie w kosciele chyba nie ma czegos takiego jak rozwód tylko
    wlasnie
    > unieważnienie małżeństwa

    Dokladnie tak.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 7. Data: 2004-10-21 07:27:39
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    szerszen napisał
    >rozwod koscielny jesli ci na tym zalezy, to porazka,
    > ciagnie sie latami, wywalane na wierzch sa wszystkie syfy bo
    ksiezulki to
    > uwielbiaja :)

    Nie ma czegos takiego jak rozwod koscielny. Jest uniewaznienie
    malzenstwa. I niekoniecznie musi trwac latami. Sprawa mojej kolezanki
    zakonczyla sie po roku, a ona sama wcale nie narzekala na
    nieprzyjemnosci ze strony ksiezulkow.

    Gosia

  • 8. Data: 2004-10-21 07:43:00
    Temat: Re: uniewa?nienie ma3?enstwa
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    MałGosia napisał(a):
    > Nie ma czegos takiego jak rozwod koscielny. Jest uniewaznienie
    > malzenstwa.

    Również nie ma "unieważnienia małżeństwa", co najwyżej stwierdzenie jego
    nieważności, stwierdzenie nie zajścia uważnienia małżeństwa.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 9. Data: 2004-10-21 08:32:25
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    Użytkownik "adamb" <z...@w...abkom.tk> napisał w
    wiadomości news:kro84yzdvd1l$.1q3tfi1qiibl1$.dlg@40tude.net...

    > Również nie ma "unieważnienia małżeństwa", co najwyżej stwierdzenie jego
    > nieważności, stwierdzenie nie zajścia uważnienia małżeństwa.

    jak już ma być dokładnie to w prawie kanonicznym jest chyba cos takiego
    jak "rozwiązanie małżeństwa"

  • 10. Data: 2004-10-21 09:05:16
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Galis napisał(a):
    > jak już ma być dokładnie to w prawie kanonicznym jest chyba cos takiego
    > jak "rozwiązanie małżeństwa"

    Rozdział I - SPRAWY O ORZECZENIE NIEWAŻNOŚCI MAŁŻEŃSTWA

    http://www.archidiecezja.lodz.pl/czytelni/prawo/k7c3
    t1r1.html

    --
    pozdrawiam