    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowy stale z pracownikami na 1/8 etatu
    Date: Tue, 19 Feb 2002 10:16:20 +0100

    On Tue, 19 Feb 2002, Michał Matuszczyk wrote:
    [...]
    >+ > Przychylam się do zdania Marcina - umowy o dzieło.
    >+ > Od biedy umowa o "zlecenie wykonywania".
    [...]
    >+ ale umowy o dzielo musialyby byc zawierane kazdorazowo, gdy dana osoba cos
    >+ napisze na portal (portal informacyjny), czy sie myle ???

    Nie mylisz się.
    Ale w przeszłości zdarzało mi się działać tak:
    1. umowa o dzieło (2-3 strony szczegółów)
    2. "aneks do umowy z dn. XX.yy.RRR:
    - strony ustalają wykonanie [tu 1 zdanie] w terminie
    do NN.vv.RRR na warunkach umowy z dn. [jak wyżej]".

    No i pozostaje ci umowa zlecenia (że "będą robić"
    a nie "zrobią"). Poszukaj pytań w tej tematyce w archiwach
    grup: tej i pl.prawo Kol. Gwidon (Naskrent, jeśli dobrze
    pamiętam) kilkakroć mocno "atakował" problem zrozumienia
    różnicy między umową o dzieło a zlecenia - dzięki czemu
    możesz sobie "wyjaśnić normalnym językiem" o co chodzi :)
    (BTW: groups.google.com w "zaawansowane" daje szansę
    szukania "według autora" -:)!)

    Jeśli strony działają w dobrej wierze to IMHO wielkiej
    różnicy nie ma -:) (Gwidon to podważał), jeśli musisz
    uważać na kontrahenta to jest: "no... robiłem, ale
    mi nie wyszło, niemniej zapłata się należy" :]
    (o dzieło - ma być ZROBIONE i już)

    Pozdrowienia, Gotfryd