    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie/o dzieło
    Date: Sat, 13 Dec 2003 16:13:50 +0100

    On Sat, 13 Dec 2003, Piotr 'Gerard' Machej wrote:
    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:
    [...]
    >+ Zastanawiam się, czy nie chodzi mu o sytuację, kiedy jest związany
    >+ ze zleceniodawcą umową o pracę. Taka sytuacja jest dosyć szczególna
    >+ z punktu widzenia prawa autorskiego.

    No tak. Ale wtedy bez znajomości "tamtej" umowy (o pracę)
    i jakichś podstaw czy "dzieło" wchodzi w zakres nic nie da
    się powiedzieć; <dywagacja> chyba pytający na to by wpadł ? <\>

    >+ > 3. w przypadku praw majątkowych jest drobny kłopot ze spełnieniem
    >+ > wymagań twojego pomysłu: czym ma być wobec tego *zapłata* za
    >+ > powstałe "wszystko" ?
    >+
    >+ Wystarczy, że udzieli licencji,

    A, już. Ja się ciągle nie mogę pozbyć poczucia że udzielenie
    licencji to już jest jakieś rozporządzenie prawem majątkowym
    (bez prawa *dalszego* rozporządzania). Chyba będę sobie musiał
    słownik ustalić :), może zaczniemy ? ;)

    [...]
    >+ > (na przykład: "tylko na
    >+ > własny użytek", "tylko na potrzeby konretnego zadania"),
    >+
    >+ Czyli licencja ;)

    Ok, Ok :)

    Zauważ że można wykazać dość prosto że licencja *jest* prawem
    majątkowym; zróbmy to przez negację:

    1. czy udzielenie prawa *wyłącznego* rozporządzania na jakimś
    konkretnym polu eksploatacji jest prawem majątkowym czy nie,
    i czy należy uznać że jest "jakaś" ;) różnica między
    prawem wyłącznym i niewyłącznym ?
    2. czy udzielenie licencji innemu podmiotowi na korzystanie
    w danym (dowolnym, ale określonym "jakimś" z p. 1) polu
    eksploatacji wyklucza się z przekazaniem wyłącznego prawa
    opisanego w p.1 ?
    3. Jeśli 1.-tak i 2.-tak, to znaczy że udzielenie "zwykłej"
    licencji pozbawiło pierwotnego właściciela pewnego prawa
    majątkowego, czyli było rozporządzeniem tym prawem...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (przyjmujący ew. reklamacje do algorytmu jak wyżej :))