    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie czy umowa o dzielo a moze cos innego
    Date: Tue, 25 Feb 2003 00:58:03 +0100

    On Mon, 24 Feb 2003, slash wrote:

    >+ A wiec tak poczytalem to sobie i tak to widze:
    >+ Podpisuje umowe o dzielo powiedzmy na kwote 1000 zl,
    >+ po wykonaniu pracy licze ze koszty to 50% czyli zostaje mi
    >+ te 500 zl do opodatkowania z czego jak ladnie napisaliscie 200 zl zaliczki,
    >+ cylko co z ta zaliczka robie wplacam do kasy jakiejs czy trzymam do konca
    >+ roku ??

    Ten kto przyjął twój rachunek owych 100zł ci nie wypłaca, do
    ręki dostajesz 400zł a 100zł wędruje "do skarbówki" !
    BTW: skąd wziąłeś 200 zł ?? Przecież podatek liczy się od przychodu
    podlegającego opodatkowaniu a nie przychodu brutto !
    [...]
    >+ A podkoniec roku to co robie rozliczam sie z US na PIT'ach czy jak,

    Tak. Sumujesz wszystkie pozycja od wszystkich zatrudniających
    - oni co dają PIT8B lub PIT11, a ty sumujesz rubryczki i dajesz
    do PIT37/36. Jak zarobisz dużo to dopłacasz :>

    >+ no i czy
    >+ przy tej umowie place jakas skladke ZUS ??

    O dzieło - nie, chyba że przypadkiem o kogoś pracujesz *i* jesteś
    zatrudniony o dzieło.
    [...]
    >+ no i ostatni wariant to jezeli chcialbym zalozyc firme i powiedzmy firma nie
    >+ wykazywala by dochodow,
    >+ jakiej wysokosci musialbym odprowadzac skladke do ZUS'u zauwazajac ze
    >+ jeszcze sie ucze w szkole sredniej,
    >+ i czy skladke ta musialbym wplacac co miesiac nawet w przypadku zawieszenia
    >+ dzialalnosci ?

    Tak. Składka liczona od 60% średniej krajowej, coś ponad 600zł. Poczytaj
    grupę *.podatki !!

    *** P O D A N I E ***
    1. Tnij cytaty, wzorem p.Kołodki (z nozyczkami pod ręką :))
    2. Odpowiedzi pisz *pod* cytatami ! Szukałeś kiedyś w archiwach,
    np googlem ?? Wtedy widać co to znaczy "ładnie poukładane
    odpowiedzi"...

    pzdr, Gotfryd