    From: "slash" <s...@d...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie czy umowa o dzielo a moze cos innego
    Date: Mon, 24 Feb 2003 16:06:32 +0100

    A wiec tak poczytalem to sobie i tak to widze:
    Podpisuje umowe o dzielo powiedzmy na kwote 1000 zl,
    po wykonaniu pracy licze ze koszty to 50% czyli zostaje mi
    te 500 zl do opodatkowania z czego jak ladnie napisaliscie 200 zl zaliczki,
    cylko co z ta zaliczka robie wplacam do kasy jakiejs czy trzymam do konca
    roku ??
    A podkoniec roku to co robie rozliczam sie z US na PIT'ach czy jak, no i czy
    przy tej umowie place jakas skladke ZUS ??
    sorry ze tak pytam ale jestem naprawde zielony,
    no i na koniec jezeli do tworzenia stron uzywam komputera na ktorego nie mam
    faktury,
    albo powiedzmy uzywam "komputera w szkole" czy w kafejce,
    no i ostatni wariant to jezeli chcialbym zalozyc firme i powiedzmy firma nie
    wykazywala by dochodow,
    jakiej wysokosci musialbym odprowadzac skladke do ZUS'u zauwazajac ze
    jeszcze sie ucze w szkole sredniej,
    i czy skladke ta musialbym wplacac co miesiac nawet w przypadku zawieszenia
    dzialalnosci ?
    oraz na jaki minimalny okres mozna zawiesic dzialalnosci i po jakim okresie
    od rejestracji
    dzieki ze opowiadacie na moje pytania,
    bo chcialbym rozkrecic wlasny biznes ale jak narazie nie mam podstwa
    prawnych zeby to zrobic a zalezy mi na tym

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...