    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa z agencja nieruchomosci zawarta poza siedzibą firmy
    Date: Sat, 06 May 2006 06:30:45 -0500

    JAPO wrote:

    > Musialbym przytoczyć całą treść umowy, zeby możnabylo dyskutować na temat
    > tego co na jej podstawie mozna co niemozna, ale spróboje naswietlic czego
    > sie obawiam. Przedmiotem umowy jest "posrednictwo ..." - punkt przytoczylem.
    > Kolejny mówi, że tym samym zlecam wyszukanie mieszkania w danej
    > miejscowości. Któryś tam z kolei mówi o prowizji: że nalezy się ona przy
    > zakupie mieszkania, które jest oferowane przez tą agencję. Nigdzie nie jest
    > powiedziane, co znaczy "oferowane".

    Oferowane, to to które ci pokażą.
    Jeśli później je kupisz po za ich plecami to i tak prowizja im się należy.
    Standardowe. Bo inaczej wszyscy by ich robili w bambuko.

    > Jest do umowy załącznik z adresem
    > obejrzanego mieszkania, ale umowa odwołuje się do niego tylko w ten sposób,
    > że przez to oświadczam, że widzialem to mieszkanie po raz pierwszy za ich
    > pośrednictwem.

    Chodzi o to samo jak wyżej.

    Po za tym jeżeli masz wątpliwości co do treści umowy, to weź ją w garść
    i idź do prawnika przed podpisaniem.

    > Obawiam się czegoś takiego, że agencja może się domagać ode mnie prowizji od
    > zakupu mieszkania, które znalazłem wczesniej bez ich pośrednictwa, ale
    > sprzedający podpisał umowę z tą lub inną agencją (ponoć często wymieniają
    > się ofertami) i w ten sposób trafiło ono do ich "oferty".

    To w umowie uwzględnijcie fakt, że będzie lista mieszkań, którą tobie
    pokazali.
    Każdorazowo przed pokazaniem mieszkania podpisujesz im takie
    oświadczenie jak wyżej.

    > Jest to trochę naciąganie, ale można chyba i tak interpretować tą umowę.
    > Jeśli ktoś jest w stanie podac postawę i poprzeć zdanie, że niepotrzebnie
    > sie obawiam, to bede wdzieczny.

    Generalnie wybieraj biuro, o którym wiesz, że mają dobrą opinię.