    From: "wally." <p...@e...usun_to.ur.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa przez Internet
    Date: Wed, 07 Sep 2005 08:54:10 +0200

    Bartek Gliniecki napisał(a):
    > chiniol wyskrobał(a):

    > Tylko, że wally = hotel :) Przeczytaj jeszcze raz.

    No powiedzmy, że wally=hotel. Po przebadaniu korespondencji jaką hotel
    przeprowadził z tą firmą wyszło na to, że faktycznie ktoś pracujący w
    hotelu zarejestrował hotel na ich stronie, a mianowicie recepcjonistka,
    która właśnie odchodziła z pracy - ale nie była to osoba upoważniona
    przez hotel do zawierania umów w jego imieniu. Więcej, nie miała nawet
    prawa ani możliwości korzystać z tego konta email. Formularz na stronie
    upps wygląda tak:
    http://www.upps.at/add/add_hotel.php?lang=pl&cook_la
    nd=31 - powtarzam,
    nie został wysłany mail z linkiem aktywującym konto, który mógłby
    potwierdzić, że osoba wypełniająca formularz faktycznie korzysta z tego
    adresu email. Jego wiarygodność "w celu uniknięcia nielegalnego
    nadużycia" sprawdzają jedynie (sic!) wpisując adres email dwa razy w tym
    samym formularzu. Owa austriacka firma podpiera się teraz tym, że adres
    IP przy rejestracji, a także adres IP komputera z którego teraz hotel
    wysyła do nich korespondencję są identyczne, to jest dla nich
    wystarczające potwierdzenie autentyczności rejestracji - dla nas nie, bo
    hotel ma podzielone routerem łącze, więc z tego samego zewnętrznego IP
    korzysta recepcja, biuro oraz goście hotelu.

    Moje pytania:
    1. Czy według polskiego prawa można to uznać za legalne zawarcie umowy
    obciążając hotel kwotą określoną przez firmę?
    2. Czy prawo austriackie może to inaczej regulować? Jeżeli tak, to
    Walduś, mam pomysła na świetny biznes w Austrii.

    pozdrawiam,
    wally.