  • 1. Data: 2003-12-18 10:25:00
    Temat: umowa przedsprzedazy mieszkania
    Od: "Krzycho" <n...@a...pl>

    Witam!!!
    szukam wzoru takowej umowy
    czy jest ktos mi w stanie pomoc??

    dziekuje i pozdrawiam

    Krzycho

  • 2. Data: 2003-12-18 10:47:56
    Temat: Re: umowa przedsprzedazy mieszkania
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Krzycho wrote:

    > Witam!!!
    > szukam wzoru takowej umowy
    > czy jest ktos mi w stanie pomoc??

    Prosze wybaczyc ale PO CO PANY cos takiego ?

    Przeciez zadna taka umowa bez notariusza jest niewazna...

    A Notariusz wlasnie ZA TO m inn bierze pieniadze,
    by ja wlasciwie napisal..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-18 11:28:31
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Prosze wybaczyc ale PO CO PANY cos takiego ?
    >
    > Przeciez zadna taka umowa bez notariusza jest niewazna...

    Bzdura. Nie jest niewazna, jest tylko mniej wiazaa obie strony.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 4. Data: 2003-12-21 12:38:15
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzycho" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!!!
    > szukam wzoru takowej umowy
    > czy jest ktos mi w stanie pomoc??

    Do waznosci takiej umowy nie wymagana jest forma aktu notarialnego.
    Gdy umowa przedwstepna sprzedazy mieszkania bedzie zawarta w zwyklej
    formie pisemnej - bedzie wazna tylko bedzie miala slabsza moc - tak
    jak to napisal Leszek.

    Kodeks cywilny:

    Art. 390. § 1. Jeżeli strona zobowiązana do zawarcia umowy
    przyrzeczonej uchyla się od jej zawarcia, druga strona może żądać
    naprawienia szkody, którą poniosła przez to, że liczyła na zawarcie
    umowy przyrzeczonej. Strony mogą w umowie przedwstępnej odmiennie
    określić zakres odszkodowania.

    § 2. Jednakże gdy umowa przedwstępna czyni zadość wymaganiom, od
    których zależy ważność umowy przyrzeczonej, w szczególności wymaganiom
    co do formy, strona uprawniona może dochodzić zawarcia umowy
    przyrzeczonej.

    § 3. Roszczenia z umowy przedwstępnej przedawniają się z upływem roku
    od dnia, w którym umowa przyrzeczona miała być zawarta. Jeżeli sąd
    oddali żądanie zawarcia umowy przyrzeczonej, roszczenia z umowy
    przedwstępnej przedawniają się z upływem roku od dnia, w którym
    orzeczenie stało się prawomocne.

    Jezeli umowa przedwstepna sprzedazy mieszkania zawarta bedzie u
    notariusz w formie aktu notarialnego, to w przypadku gdy druga strona
    bedzie uchylala sie od zawarcia tej wlasciwej umowy sprzedazy -
    bedziesz mogl dochodzic zawarcia tej umowy. Natomiast gdy nie bedzie
    zachowana forma aktu notarialnego, bedziesz mogl zadac tylko
    naprawienia szkody, ktora poniosles przez to ze liczyles na zawarcie
    umowy przyrzeczonej.

    WZOR:

    Na przyklad cos takiego:

    ============cut here================

    Umowa przedwstępna sprzedaży

    zawarta w ........dnia ...........r. między
    .............................. zamieszkałym w ...............ul. .....
    .....,
    zwaną dalej "Sprzedawcą", a

    ......................, przedsiębiorcą, zam. w ................ przy
    ul. ...................... zwanym dalej "Kupującym",

    o następującej treści:

    § 1

    Sprzedawca zobowiązuje się sprzedać Kupującemu
    § 2

    Strony zobowiązują się do zawarcia właściwej umowy sprzedaży
    przedmiotu określonego w § 1 z chwilą
    ..................................... nie później jednak niż w
    terminie do dnia ........................r., za cenę
    § 3

    1. Na poczet ceny określonej w § 2 umowy Kupujący wpłacił do kasy
    sprzedawcy zadatek w kwocie ........................złotych, na dowód
    czego okazuje pokwitowanie wpłaty na kwotę ................ z dnia
    .............................r.

    2. W przypadku niewykonania umowy przez Sprzedawcę, zwróci on
    Kupującemu zadatek w podwójnej kwocie.
    3. W razie niewykonania umowy przez Kupującego, zadatek przepada na
    rzecz Sprzedawcy.

    § 4

    Kupujący oświadcza, że zapoznał się ze stanem technicznym przedmiotu
    sprzedaży, że będzie on w dalszym ciągu eksploatowany przez Sprzedawcę
    i godzi się na jej nabycie w takim stanie, w jakim przedmiot ten
    będzie znajdował się w dniu zawarcia umowy przyrzeczonej.

    § 5

    W sprawach nie uregulowanych umową będą miały zastosowanie przepisy
    kodeksu cywilnego.

    § 6

    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla
    każdej ze stron[8].

    (podpisy stron)

    --
    Z powazaniem