  • 1. Data: 2003-12-18 15:24:44
    Temat: umowa o zakazie konkurencji
    Od: <a...@w...pl>

    Witam
    Podpisalem tak umowe wraz z pierwsza umowa na czas okreslony w 2002.
    Potem mialem 5 miesieczna przerwe w pracy i wrocilem podpisujac nowa umowe
    na czas okreslony, czy stara umowa o zakazie konkurencji jest aktualna??

    thx
    arrson

  • 2. Data: 2003-12-18 16:04:02
    Temat: Re: umowa o zakazie konkurencji
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na czas okreslony, czy stara umowa o zakazie konkurencji jest aktualna??

    A skad mamy to wiedziec,nie widzac
    - twoich obu umów o prace
    - umowy o zakazie konkurencji

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 3. Data: 2003-12-18 18:04:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    umowe
    > na czas okreslony, czy stara umowa o zakazie konkurencji jest aktualna??

    To zależy od tego, czy tamta umowa była również na czas określony, czy
    nie. Jeśli nie była na czas określony, to obowiązuje nadal.

  • 4. Data: 2003-12-19 06:51:34
    Od: w...@p...onet.pl

    > To zależy od tego, czy tamta umowa była również na czas określony, czy
    > nie. Jeśli nie była na czas określony, to obowiązuje nadal.

    ?????????

    umowa o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy wygasa zawsze wraz
    z rozwiązaniem lub wygasnięciem umowy o pracę.

    Pawł

  • 5. Data: 2003-12-19 11:19:34
    Od: <a...@w...pl>

    > umowa o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy wygasa zawsze
    wraz
    > z rozwiązaniem lub wygasnięciem umowy o pracę.

    na umowie o zakazie konkurencji nie ma zapisu z data, zadnego...
    arrson

  • 6. Data: 2003-12-19 11:27:39
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ?????????
    >
    > umowa o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy

    A skad wiesz ze chodzi o ta umowe, a nie "umowe o zakazie konkurencji PO
    udtaniu stosunku pracy" ?

  • 7. Data: 2003-12-19 11:43:24
    Od: w...@p...onet.pl

    > A skad wiesz ze chodzi o ta umowe, a nie "umowe o zakazie konkurencji PO
    > udtaniu stosunku pracy" ?

    Ponieważ zawierając umowę o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy
    pytający otrzymywałby odszkodowanie, czego zapewne nie omieszkałby zaznaczyć.
    Po drugie umowa taka musiałaby określać okres obowiązywania zakazu, więc
    pytanie w stylu czy ta umowa jeszcze obowiązuje byłoby IMHO bez sensu. Poza tym
    umowa zawierana jest na czas "po ustaniu stosunku pracy" a skoro ponownie
    zawarł umowę to nie zachodzi ta sytuacja. Jeżeli jednak faktycznie pytanie
    dotyczyło umowy po ustaniu stosunku pracy to warto byłoby to zaznaczyć w
    pytaniu.

    Paweł

  • 8. Data: 2003-12-19 11:45:41
    Od: w...@p...onet.pl

    > na umowie o zakazie konkurencji nie ma zapisu z data, zadnego...
    > arrson

    Powiedz czy jest to odrębna umowa czy klauzula w umowie o pracę. Ponadto mając
    na uwadze zastrzeżenie poczynione przez innego dyskutanta napisz czy chodzi o
    zakaz konkurencji w czasie trwania czy po ustaniu stosunku pracy.

    Paweł

  • 9. Data: 2003-12-19 12:16:05
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Powiedz czy jest to odrębna umowa czy klauzula w umowie o pracę.

    Klauzula w umowie jest niewazna. Musi byc odrebna umowa.

  • 10. Data: 2003-12-19 12:17:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > umowa o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy wygasa
    zawsze wraz
    > z rozwiązaniem lub wygasnięciem umowy o pracę.

    To silnie zależy od treści umowy. Jeśli miał standardową, to pewnie jest w
    niej napisane, że ma zakaz konkurencji w trakcie zatrudnienia oraz na
    przykład 2 lata po jego ustaniu. No i ja w tym wypadku nie widzę powodu,
    by ta umowa miała nagle wygasać po ustaniu zatrudnienia. Zresztą jest to
    sprzeczne nawet z jej intencją, gdyż przecież ma obowiązywać jeszcze przez
    dwa lata.

    Również, jeśli jest to umowa nie przewidująca okresu po ustaniu
    zatrudnienia, to nie widzę powodu, by miała nagle wygasać. Przy ponownym
    zatrudnieniu moim zdaniem pozostaje ważna, o ile oczywiście nie napisano w
    niej, że traci moc z chwilą wypowiedzenia. Bo jeśli napisano, to umowa
    została faktycznie rozwiązana przy wypowiedzeniu i nie obowiązuje.