  • Data: 2007-05-22 20:26:48
    Temat: Re: umowa o "wyłączność" ?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 22 May 2007 19:00:46 +0200, BartekK napisał(a):

    > Np sklep X chce kupowac pieczywo od piekarni Y, pod warunkiem ze jej
    > właściciel podpisze "umowę o wyłączności" - ze nie będzie pieczywa
    > dostarczać do żadnego innego sklepu. Oczywiście że umowy można nie
    > podpisać, choćby na podstawie "wolności prowadzenia działalności
    > gospodarczej" - ale wtedy też sklep kupi pieczywo gdzie indziej na tej
    > samej podstawie. Czy ewentualna "kara" zawarta w takiej umowie ma jakąś
    > podstawę prawną?

    Wyzej Ci napisali, ze tak. Ja sie tylko zastanawiam nad inna kwestia...
    Bo przeciez ta umowa dobrowolna jest. A z opisu wyglada, ze chcialoby sie
    ja podpisac, a jednoczesnie nie dotrzymywac jej warunkow.
    To takie bardzo "polskie", ale jednak nie rozumiem - albo jest dobra cena
    na towar i sprzedawca jest zadowolony i nie potrzebuje innych klientow,
    albo cena jest za niska przy takich warunkach i umowa nie zostanie
    podpisana. Proste. Po co kombinowac, ze sie podpisze umowe, a potem nie
    dotrzyma i myslec co dalej?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net