    From: domańczak <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o prace - zasilek
    Date: Sun, 17 Nov 2002 16:23:23 GMT
    Sender: d...@p...onet.pl@as1-22.pila.dialup.inetia.pl

    machloy wrote:
    >skoczyla mi sie umowa o prace ... ile czasu mam na zgloszenie sie w
    >urzedzie pracy aby dostac zasilek ...

    Zeby przysługiwał zasiłek dla bezrobotnych, w ciagu ostatnich 18
    miesiecy należy przepracować 365 dni. Czyli jesli pójdziesz do urzędu
    po pół roku, nic nie dostaniesz.
    Warto nie zwlekać z zarejestrowaniem sie, bo wiadomo, wcześniej
    dostanie sie kasę. Poza tym, gdyby z jakiś wzgledów cofnieto Ci status
    bezrobotnego a w zwiazku z tym i prawo do zasiłku (np. z powodu
    niestawiennictwa), to gdy ponownie (np. po wymaganych trzech
    miesiacach) pójdziesz do urzedu, moze sie okazać, ze status
    bezrobotniego otrzymasz, ale juz bez prawa do zasiłku. Ciagle bowiem
    jest aktualna zasada "przeparacowane 365 dni w ciagu 18 miesiecy".

    pozdrawiam
    Ania, bezrobotna bez prawa do zasiłku :-/