    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o pracę
    Date: Mon, 05 Jun 2006 11:19:50 +0200

    Patrze, patrze a tu Herbi porozsypywal nastepujace haczki:
    > badzio - co ty pitolisz?
    > Znowu siejesz ferment?? Co za ścierwo paliłeś przez weekend??
    Rozumiesz slowo 'zazwyczaj'?
    > Tu zgoda, choć .... można mieć na UZ dni *wolne* a wynagrodzenie wynikające
    > z umowy i tak otrzymać.
    Ale jesli pracodawca chce zaoszczedzic na kosztach, to raczej nie da
    platnego urlopu. aczkolwiek zdarza sie inaczej - sam tego doswiadczylem
    (ale to rzadkosc)
    > Eee - znowu pierdolicie-hipolicie
    jw. nikt pracodawcy nie broni placic chorobowego komus na
    umowie-zlecenie. ale jesli pracodawca decyduje sie na umowe-zlecenie to
    czesto po to, zeby tego chorobowego nie placic
    > Ale żeś pogrzał przez weekend.
    > Czy dla banku wiarygodność oznacza umowa o pracę czy raczej opierają się na
    > *zdolności kredytowej* - która często może nie mieć związku z umową o
    > pracę?
    ROTFL Nie mowie o kredycie na 2000zl. Probowales zalatwic ostatnio
    kredyt hipoteczny w banku? Pierwsze pytanie doradcy - czy aby na pewno
    nie ma pan dzialalnosci gospodarczej. Kolejna rzecz. Jesli umowa
    zlecenie lub o dzielo, to najlepiej co najmniej od 6m-cy a wiekszosci od
    roku. I to najlepiej jako dochod dodatkowy a nie glowny. Jak chcesz
    sobie podyskutowac na temat sensownosci zalozen banku, to napisz do
    banku - ja Ci podaje fakty. Pekao SA - umowa o dzielo przynamniej od
    roku, ING tez. wbk, milleniu, bgz, nordea - 6m-cy.
    Rozroznij tez pojecie zdolnosci kredytowej i wiarygodnosci kredytowej.
    Co z tego ze teraz Cie stac na kredyt, jesli wg banku jest duze ryzyko
    ze utracisz za rok czy dwa prace a kredyt chcesz na 20-30 lat? Przyklad
    z zycia - kredyt hipoteczny na 92k, 30 lat, 20% wkladu wlasnego, umowa o
    prace od wrzesnia 2005 (na czas nieokreslony), na kwote wyzsza niz
    srednia krajowa, wczesniej 2 lata umowy-zlecenie u tego samego
    pracodawcy, do tego umowa o dzielo w szkole tez od wrzesnia 2005. Umowa
    o dzielo nie wzieta pod uwage juz na etapie doradcy kredytowego. Umowa o
    prace - spoko, luzik. Liczenie zdolnosci kredytowej - wzieta pod uwage
    tylko umowa o prace, wyliczona zdolnosc dla dwoch osob na poziomie
    blisko 2x niz wnioskowana kwota kredytu. Papierki do analitykow, wniosek
    odrzucony, z powodu malej wiarygodnosci kredytowej - fajnie ze umowa o
    prace na czas nieokreslony, ale niestety dopiero od wrzesnia zeszlego
    roku (sprawa rozpatrywana na poczatku maja, zatem 7 m-cy), to ze
    poprzednio u tego samego pracodawcy przez 2lata byla umowa-zlecenie
    banku juz nie itneresowalo.
    > Sugestia - nie wpierdalaj się jak nie wiesz o czym piszesz - tylko ludziom
    > zrobisz mętlik w głowie.
    Wlasnie... jak nie masz pojecia jak jest w praktyce a naczytasz sie
    tylko madrych ksiazek i poradnikow to nie wyladowywuj swoich frustracji
    na grupie a osobiste wycieczki zachowaj dla siebie
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl