    From: nn3dx <n...@o...pl.usun.to>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o dzieło z licencją
    Date: Wed, 11 Apr 2007 20:39:26 +0200

    Pawel napisał(a):
    > Witam,

    > IMO to sprzecznosc.

    Polskie prawo to sprzeczność ;)

    > Albo wykonujesz dzielo z przeniesieniem autorskich praw majatkowych (podstawa
    > do KUP 50%) i zlecajacy nie potrzebuje juz zadnej dodatkowej licencji, bo i po
    > co, skoro ma prawa majatkowe do dziela, albo udzielasz licencji i nie
    > przenosisz praw autorskich.

    Właśnie mam problem z interpretacją jednego słowa "korzystania"

    pdof art. 22 ust. 9 pkt. 3:
    > 3) z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich i artystów
    > wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych przepisów, lub rozporządzania
    przez nich tymi prawami - w wysokości 50% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te
    oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu
    składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o
    których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę wymiaru stanowi ten
    przychód,

    ale wydaje mi się, że korzystanie to znaczy że dzieło są objęte prawami
    autorskimi.
    A kto odpowiada za określenie KUP? Bo to wykonawca teoretycznie wystawia
    rachunek.

    Poza tym w przypadku przenoszenia majątkowych praw autorskich podpada
    się pod VAT, który w przypadku licencji nie obowiązuje.
    Jeśli już wspomniałem o VAT. Kto ma naliczyć ten VAT? Czy obowiązuje
    kwota zwolnienia 10 000 euro? Ja sam korzystam ze zwolnienia.

    Pozdrawiam

    Przemek