    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 13 Feb 2012 16:04:24 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: umowa najmu - wielu najemców
    <jgeqij$kmq$1@mx1.internetia.pl> <jgerlm$gtu$23@inews.gazeta.pl>
    <jgf80j$utf$1@mx1.internetia.pl> <s...@p...org>
    <jggra1$t9i$1@mx1.internetia.pl> <s...@p...org>
    <jgh187$nj9$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1202041139440.1164@quad>
    <jgj48h$fsc$1@mx1.internetia.pl> <jgj6hp$8nd$1@inews.gazeta.pl>
    <jgmo37$rrb$1@mx1.internetia.pl>
    <4f2ee5f4$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <jgrbkl$6ps$1@mx1.internetia.pl>
    <4f313890$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1202101710410.744@quad>
    <4f354af6$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 10 Feb 2012, mvoicem wrote:

    > Ale zastosowanie ogólnych przepisów KC może rodzić problemy dowodowe. Bo
    > trzebaby udowodnić temu od którego chcemy ściągnąc, że mieszkał.

    Hola. Nic nie trzeba.

    Ja NIE PISZĘ o przepisach SZCZEGÓLNYCH dotyczących najmu i prawa
    żądania zapłaty od "mieszkańców", lecz o przepisach OGÓLNYCH,
    dotyczących wszystkich umów dla których tego wprost
    nie wyłączono, które to przepisy ogólne pozwalają na obciążanie
    "strony trzeciej" pod warunkiem uzyskania jej akceptacji.

    > A nawet jak mieszkał

    Ale z p. widzenia o którym piszę fakt zamieszkiwania jest
    BEZ ZNACZENIA!

    > A jak masz w umowie że odpowiada, to odpowiada choćby i nie mieszkał.

    No właśnie o tym piszę.
    Wcale z tego nie wynika, żeby musiał być (współ)najemcą.
    Z tego p. widzenia Twój zarzut do moona nie ma racji bytu:
    zawarcie "współnajmu" w niczym nie zwiększa (ani nie zmniejsza)
    pola manewru w zakresie ściągania z tytułu solidarnej odpowiedzialności,
    zmienia jedynie zasady domyślne - ale nie zakres w którym mogą być
    ujęte w umowie.
    To, że KC przewiduje "z automatu" solidarną odpowiedzialność
    mieszkańców to jedno.
    To, że zgodę na solidarną odpowiedzialność możesz dobrowolnie
    podpisać do dowolnej umowy to drugie.

    Jeśli ta umowa to będzie podnajem Twojego najemcy to nie widzę
    problemu.
    Jak to będzie umowa "zupełnie swobodna" (z którą nie jesteś związany
    swoją korzyścią materialną), to co najwyżej US upomni się o podatek
    od poręczenia :P

    > Oczywiście że nie.

    Skoro się zgadzasz, to skąd Twój wcześniejszy zarzut do moona?
    :O

    pzdr, Gotfryd