  • 1. Data: 2007-10-28 10:12:01
    Temat: umowa na czas nieokreślony - ciąża - wyjazd za granicę
    Od: Kasia <m...@p...gazeta.pl>

    Witam,
    Mam umowę o pracę na czas nieokreślony. Jestem w 2. miesiącu ciąży.

    Mój mąż musi w ciągu miesiąca przenieść się do Wielkiej Brytanii na rok.
    W związku z tym pojawił się problem. Jeśli chciałabym przenieść się
    razem z nim, musiałabym zwolnić się z pracy, wziąć urlop bezpłatny lub
    iść na zwolnienie. Nie chciałabym zwalniać się z pracy.
    Jeśli wezmę bezpłatny, pożegnam się ze wszystkimi świadczeniami, z
    urlopem macierzyńskim i wychowawczym. Zwolnienie lekarskie i wyjazd za
    granicę to chyba nie do końca legalne (zresztą który lekarz zdecyduje
    się wypisywać zwolnienie co miesiąc nie widząc pacjentki). Sama nie
    wiem. A może jest inne wyjście?

    Pozdrawiam - będę wdzięczna za wszelkie rady.
    --
    Kasia

  • 2. Data: 2007-10-28 18:37:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kasia wrote:
    > Zwolnienie lekarskie i wyjazd za
    > granicę to chyba nie do końca legalne

    a dlaczego nie?
    przecież ciąża, to nie choroba przy której trzeba leżeć w łóżku, no
    chyba, że będzie to na zwolnieniu. Wtedy tez nie masz obowiązku leżeć w
    Polsce.

    > (zresztą który lekarz zdecyduje
    > się wypisywać zwolnienie co miesiąc nie widząc pacjentki).

    a to inna sprawa

    Sama nie
    > wiem. A może jest inne wyjście?

    Nie wiem. Mysmy chodzili co miesiac.