  • 1. Data: 2005-07-27 11:34:41
    Temat: umowa kupna komputera
    Od: "Roxy" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    czy osoba jeszcze nieletnia / ma dowód tymczasowy / - 16 lat, może nabyć na
    siebie, na umowę kupna sprzedaży komputer z allegro ?

  • 2. Data: 2005-07-27 13:01:39
    Temat: Re: umowa kupna komputera
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Roxy wrote:
    > Witam,
    > czy osoba jeszcze nieletnia / ma dowód tymczasowy / - 16 lat, może nabyć na
    > siebie, na umowę kupna sprzedaży komputer z allegro ?

    Ale konta na allegro mogą mieć tylko osoby pełnoletnie :)

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 3. Data: 2005-07-27 15:48:57
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 7/27/2005 1:34 PM, Roxy wrote :
    > Witam,
    > czy osoba jeszcze nieletnia / ma dowód tymczasowy / - 16 lat, może nabyć na
    > siebie, na umowę kupna sprzedaży komputer z allegro ?

    Abstrachując od możliwości skutecznego założenia przez 16 latka konta na
    allegro, to może wyłącznie wtedy jeżeli pieniądze, za które zamierzać
    zakupu są jej zarobkiem (art. 21 kc) albo jeżeli rzeczone pieniądze
    uzyskał od swoich przedstawicieli ustawowych do swobodnego użytku. (art.
    22 kc).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 4. Data: 2005-07-27 17:11:56
    Od: "roxy" <r...@W...gazeta.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> napisał(a):

    > Abstrachując od możliwości skutecznego założenia przez 16 latka konta na
    > allegro,
    Witam ;)
    konto na allegro mam ja, mogę mu zamówić jaki sobie wybierze - ma uzbierane
    pieniądze, tylko - czy on może figurować na umowie kupna-sprzedaży ,czy musi
    to być zawsze osoba pełnoletnia ?

  • 5. Data: 2005-07-27 21:32:23
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

    Może on figurować na umowie sprzedaży. Warunkiem ważnosci takiej umowy jest
    zgoda opiekuna wyrażona w formie pisemnej -> np. jako odpowiedni dopisek na
    umowie.

    Grzegorz

  • 6. Data: 2005-07-28 11:36:25
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > zgoda opiekuna wyrażona w formie pisemnej -> np. jako odpowiedni dopisek

    a po co malolatowi figurowac na umowie?
    przeciez cokolwiek bedzie chcial wyegzekwowac zgodnie z umowa (koszty,
    gwarancje .... ) to i tak zawsze bedzie mial problem bo jest malolatem!
    TB

  • 7. Data: 2005-07-28 21:42:22
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przeciez cokolwiek bedzie chcial wyegzekwowac zgodnie z umowa (koszty,
    > gwarancje .... ) to i tak zawsze bedzie mial problem bo jest malolatem!

    A to już inna sprawa. Ale ma do tego prawo :)
    Grzegorz

  • 8. Data: 2005-07-28 22:45:25
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 28/07/2005 13:36, Tomasz Bednarz wrote :
    > Użytkownik "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jest

    > na

    Niekoniecznie. Vide art. 21 kc i art. 22 kc.

    > a po co malolatowi figurowac na umowie?
    > przeciez cokolwiek bedzie chcial wyegzekwowac zgodnie z umowa (koszty,
    > gwarancje .... ) to i tak zawsze bedzie mial problem bo jest malolatem!

    Ależ skąd. Zgodnie z treścią art. 17 kc a contrario osoba o ograniczonej
    zdolności do czynności prawnych posiada pełną zdolność do czynności
    prawnych z wyjątkiem czynności które skutkują zaciągnięciem zobowiązania
    lub rozporządzeniem swoim prawem. (Por. art. 65 § 2 kpc). Czynnością
    taką z całą pewnością nie jest egzekucja wierzytelności wynikających z
    umowy (będzie jednakże na przykład zrzeczenie się takich wierzytelności).
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have