    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa kredytu
    Date: Wed, 18 May 2005 15:56:04 -0500

    DonWito wrote:

    > Też tak sądzę. Na papierach brak pieczątki Żagla, a jest pieczęć
    > sklepu.

    Bo to sklep sprzedał ci kuchenkę.
    Żagiel zaakceptowaną umowę ci dopiero przyśle.
    PRzy okazji zadzwoń do żagal, może jeszcze nie przelali kasy, to od razu
    niech się wstrzymają.

    > Mają mi dać całość kwoty kredytu (1700 PLN) a ja mam to oddać Żaglowi,
    > czy gdzieś będą jakieś potrącenia, pomniejszenia, opłaty manipulacyjne
    > etc...?

    Zgodnie z prawem nie ponosisz żadnych kosztów. Masz wyjść na zero.
    Natomiast kto komu fizycznie oddaje to już sprawa techniczna.
    Najlepiej pogadaj na ten temat z Żaglem.

    > Nie mam.
    Aha, czyli oficjalnie niczego nie zabrali :)

    Podejrzewam, że skończy się na kupnie nowej kuchni :( ale to i
    > tak 600 a nie 1700 PLN.
    Raczej na pewno, chyba, że szef firmy od kuchenek jest w porządku, a
    tylko sprzedawcy robią mu opinię.

    > Jest - na druku umowy. Ale mam odesłać oryginał? Czy zostawić sobie
    > kopię czy wysłać im wypełnione ksero? Chyba odeślę wypełnione ksero, bo
    > inaczej zostanę w ogóle bez żadnego papieru.

    Powinna być dołączona do druku umowy. Na oddzielnej kartce.
    Jak nie to po prostu przepisz w tych samych słowach.
    Czy oryginał, czy ksero nie ma żadnego znaczenia.

    > Cóż. W razie może są jakieś przepisy o wciskaniu kitu nie do końca
    > sprawnym na umyśle 80-latkom? :>

    Oprócz etycznych nie.
    Ale po to masz 10 dni na odstępienie, żeby kitu się nie dało wcisnąć.
    W efekcie najwyżej wylądujesz z tym w sądzie, ale sprawę i tak masz wygraną.